Silnik mało dynamiczny, dość głośny. Ale niezniszczalny!!! Odpalał po połowie obrotu rozrusznika! NA DOTYK! Wzorowo. Podobnie przy -25 stopniach. Tyle, że przy tej temperaturze odpalał po półtorej obrotu rozrusznika. Nie było benzyniaka, który by mu dorównał.
Jeśli chodzi o elastyczność - jedyny diesel 8V, który kręci się do 5 tys obrotów i mu z tym dobrze.
Trwałość silnika zaplanowana na ok. 800 000 km.
5,0
Skrzynia biegów
Idealne praca skrzyni, dobre przełożenia, żadnych problemów. Dość wysoko położona dźwignia zmiany biegów może nie wygląda super, ale jest bardzo, bardzo wygodna.
5,0
Układ jezdny
Przez 30 000 km dwa razy zmieniałem gumy stabilizatora (komplet gum 9 zł - wymiana samodzielna, bardzo łatwa). Bardzo dobry rozkład masy, dobre prowadzenie i czytelne zachowania na śniegu. Świetne hamulce (krzyżowy ABS + 4 tarcze do hamowania). Komfort jazdy - pierwsze wrażenie - przeciętnie. Ale po 500 km trasie bez odpoczynku stwierdziłem, że żadne auto klasy średniej nie jest tak bardzo wygodne podczas tak długiego prowadzenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lustra, nieskomplikowany obrys. Nie zauważyłem żadnych wad.
5,0
Ergonomia
Rewelacyjne, kosmate przełączniki i wszystko. Niezbyt piekne wnętrze, ale naprawdę po tygodniu używania samochodu jesteś w stanie sterować wszystkim w środku z zamkniętymi oczami. Piękne jest białe podświetlenie całego środka - licznik, pokrętła. Bardzo ładne, uspokajające.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima na maksa, a i tak było dość długo czuć skwar pochodzący z nagrzenej karoserii. Ogrzewanie super. Bardzo dobrze regulowało się temperaturę wewnątrz zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę sporo miejsca nawet podczas 5 osobowej podróży. Oczywiście sporo, jak na takiego rozmiaru samochód. Dość wysoki sufit z tyłu + odpowiednie ustawienie foteli z przodu i naprawdę każdy miał te niezbędne minimum. 4 osoby mogą podróżować naprawdę komfortowo.
3,0
Wyciszenie
Taka puszka z blachy na kołach. Podejrzewam, że w wersja z silnikiem benzynowym jest rewelacyjna, bo umnie bardzo było słychać silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,1 do 7,9 l/100. 7/9l/100 osiągnąłem jeżdżąc cały miesięc po mieście na odcinkach 1,5 - 5 km, przy temperaturze średniej -15 stopni (była taka zima - pełno śniegu i piekielny mróz - grudzień/styczeń). Do tego było odszranianie szyb, szuflowanie łopatą po parkingu (bez gaszenia silnika), odkopywanie się przy wyjeżdżaniu z zasp itd. Więc 7,9 uważam za absolutną skrajność.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nietanie auto, ale warte każdej ceny. Odpłaca się podczas eksploatacji. Nietypowe części sporo kosztują, ale to nic.
Nie masz wrażenia, że musisz coś sprawdzić przy samochodzie, że musisz coś skontrolować, że coś jest do zrobienia. Bo nie jest. Super uczucie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek. Akumulator to nie usterka auta.
Jedyny minus - poleciały progi. Jest to usterka dot. właśnie tego modelu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 75KM 55kW
[l/100km]