Piątka ale z minusem. Almerę uważam za bardzo udane autko, w mojej wersji 1.8 16 V, 2xASR, ABS z EBD, A/C, EL, ES, CZ, wbudowany RM itd. i jeszcze mnóstwo schowków. Ale uwaga - jest ciężka 1300 kg. bez pasażerów jak na kompaktowy wóz klasy C to zbyt dużo więc się nie pościgacie w mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik cichy, elastyczność doskonała, zmienne fazy rozrządu (w toyocie nazywa się to VVTi), jedzie dobrze na 5 już od 50 km/h, i nawet przyspiesza bez problemów
5,0
Skrzynia biegów
em Fiata Bravo i stąd mój entuzjazm
4,0
Układ jezdny
jest twardy ale można się przyzwyczaić, doskonale wchodzi w zakręty i trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
pięciodrzwiowy model z zagłówkami może utrudniać widoczność do tyłu, z przodu nie widać końca zderzaka ale ogólnie jest całkiem nieżle
5,0
Ergonomia
bardzo ładne autko, maska z dużym logo Nissan i halogenami robi wrażenie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
z klimatyzacją jest bardzo bobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu idealnie, wszystko dopasowane, z tyłu mało miejsca na kolana nawet dla osób średniego wzrostu
5,0
Wyciszenie
nawet przy dużych prędkościach (140/150 km/h) nie słychać silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miarę duży silnik 1.8 16 V to przy ciężkiej musi palić, ale jak się jeździ delikatnie to bez problemu 8l/100 km w mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie w promocji Wersja 1.8 Comfort High (z klimą) i kilkoma dodatkami (radio, metalik, alarm) to wydatek 60.000 PLN uważam że to dużo, ale utrata wartości nie jest wielka
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
16 tys. km w rok czasu i nic, ale to przecież Nissan (3 lata gwarancji)