Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera I Hatchback

Wojtek, 7 lat temu
Silnik 2.0 GTi 143KM 105kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Almera I Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamika, elastyczność wolnossącego, pancernego silnika GTi 2.0 jest zarąbista. Auto do miasta i na autostradę, na krótkie szybkie wypady i ostrą dalszą jazdę. Bierze mało oleju, nie dymi. No a spalanie - musi trochę wziąć, jak na 2 litry i tak niedużo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Trochę było szukania przegubu, ale można zaradzić. Mocny silnik wymaga uwagi.
Inne : Wydech po latach skorodował, ale jest już nowy.
Układ hamulcowy : Przy tej mocy silnika klocki i tarcze dość szybko można ściachać.
5,0
Całokształt
Sprytne, mocne, szybkie. Proste w budowie i naprawie. Świetne prowadzenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik kosi inne wolnossące, a nawet te nowoczesne, downsizingowe 1.2 czy 1.4 turbo. Duży zakres obrotów, bardzo elastyczny i mocny. Łańcuch rozrządu trwały. Osprzęt prosty i bardzo trwały. Pancerny silnik z wysoką trwałością, robiony i składany w Japonii, rewelacja nawet jak na obecne lata 2016-2017! Dobre hamowanie silnikiem i świetne sprężanie mimo wieku. Silnik nie cieknie nigdzie! suchy, czysty! rewelka!
5,0
Skrzynia biegów
Zmieniłem właśnie olej w skrzyni, biegi wchodzą rewelacyjnie, nic nie haczy, pewne wybieranie, trzeba szybko przekładać bo sprzęgło wyrywa dosłownie. Tylko 5 biegów, ale naprawdę wystarcza. Jedzie do 220km/h!
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny świetny, bezpośredni układ kierowniczy, dobrze dobrana siła wspomagania - nie za słaba, nie za mocna. Auto niezbyt duże i wchodzi w zakręty rewelacyjnie, b.mała podsterowność jak na przedni napęd. Osiedlowe ronda, które robiłem z trudem poprzednim autem z szybkością 45km/h, teraz śmigam nie wjeżdżając na obrzeża przy 65km/h. Nawet nie piszczą gumy. Nie buja na boki. Ma obniżone lekko zawieszenie w stosunku do zwykłych Almer, trzyma się drogi jak diabli. A auto ma swój przebieg, mimo to sprawuje się doskonale. Skrętne, parkowanie to bajka.
Komfort
5,0
Widoczność
Typowy hatchba ck - do tyłu średnio, ale ogólnie szyby duże, auto krótkie więc rewelka. No i mam kamerę cofania zamontowaną dodatkowo - bije na głowę wszystkie czujniki cofania itp. Przód widać spoko, mieszczę się w kazdą dziurę na parkingu.
4,0
Ergonomia
Bardzo proste wskaźniki, mało przycisków, jak to jest w sportowych japończykach. Ładnie wygięta deska rozdzielcza, świetna widoczność zegarów. No i ten GPS, duży ekran 7 cali, Bluetooth do telefonu i muzy - wymiata! Kamera cofania! które auto za 7 tysiaków ma takie coś ?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie OK, ale wentylacja działa mi tylko na najwyższym biegu, natomiast elektryczny szyberdach uchylny lub odsuwanie, wspomaga normalną bierną wentylację. Szumi w tym położeniu dość mocno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu raczej dla dwóch osób - w końcu to 3-drzwiowy model. Za to przednie fotele wymodelowane na sportowo, welur trzymający jak rzep psiego ogona, spory zakres regulacji, szybki system pochylania/kładzenia oparć - bardzo dobre, proste, lekkie i niedrogie rozwiązania. Dlatego auto waży tak niewiele i ma taki dobry stosunek mocy 143KM do masy 1,1 tony. Bagażnik przeciętny, ale pełne koło zapasowe! Ogólnie spoko dla 2-3 osób z bagażem!
4,0
Wyciszenie
No cóż - to usportowiona wersja i ciszy nie będzie, jak podkręcisz do 6,5 tys obr/min. Ale elastyczny i mocny silnik daje możliwość cichej jazdy przy zmianie biegów na niższych obrotach. mam nowiutki tłumik środkowy i 2-letni tylny, chodzi super. Powyżej 130km/h słychać silnik nieco mocniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak tanie części to tylko marzenie. Migacz, który był nieszczelny i nabierał wodę, zmieniłem za 30 PLN z przesyłką. Nowe sprzęgło (rok temu) za śmieszne pieniądze z robocizną. Nowe tarcze tylne z klockami i wymianą 220 PLN. Rekompensuje to trochę wyższe koszty spalania 9l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto wspaniale utrzymane, warte obecnie ok.7 tys zł (w końcu to ostre małe sportowe autko!) bez korozji, z odejściem 8 sek do 100km/h - rewelacja! również trwałość! Produkowane w Japonii, nie w tanich krajach. Wilk wśród owieczek, niepozorne, a miesza na drodze jak rzadko które. Ta wersja 2.0 GTi jest poszukiwana przez tych, co za parę tysiaków mają wymiatacza, jakiego nie ma wsród aut za te pieniądze, żadne golfy, żadne punta, alfy czy stare beemki trójki. Jest ich bardzo mało ale warte tej kasy!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dziwię się, ale lusterka elektryczne, szyberdach, pozycjonowanie reflektorów, stare radio itp - chodzą świetnie. Jedyna usterka to wariujący obrotomierz, który stabilizuje się dopiero przy większych i stalych prędkościach. Ale umówmy się - nie jest najważniejszy element eksploatacyjny auta. Ogólnie widać japońską niezawodność.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poprzedni właściciel nie zmienił osłony gumowej i padł przegub, był problem ale znalazł się używany w świetnym stanie - i po problemie. Prosta wymiana. Wyciek ze wspomagania kierownicy okazał się małym problemem, wszystko teraz chodzi super.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 GTi 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera I Hatchback 2.0 GTi 143KM 105kW
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera I Hatchback