Silnik
: Kultura pracy, elastyczność, bezawaryjność:) Duuuuuuuuży plus samochodu:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Gnije! Gnije na umór! Progi, tylne błotniki, Ranty drzwi, maski i klapy!
Zawieszenie
: Bardzo twarde, lubi \"lecieć\"
4,0
Całokształt
Dobry samochód za marne pieniądze, ale szukajcie jedynie od zachodnich sąsiadów. Na solidne 4+ zasługuje. Ale \"dupy nie urywa\" jak to mówią:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik. Rozrząd prowadzony na łańcuszku, więc poza olejem, płynami eksploatacyjnymi, świecami i kablami bezobsługowy w 100%. Na wielki plus należy zaliczyć jego elastyczność, \"ciągnie od samego dołu\" na każdym biegu.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem zgrzytnie, ale precyzyjna:) 4+
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, cóż więcej mógłbym zapisać:)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdym kierunku, przynajmniej jak dla mnie (175 cm wzrostu) :) Bardzo dobre lusterka boczne oraz wsteczne. Słupki nie utrudniają życia:)
5,0
Ergonomia
Tu krótko \"nie jest źle ale szału ni ma\":)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze oddaje ciepło, ale szyby bardzo mocno parują, nawet pomimo wymiany filtra kabinowego. Tu tylko przeciętnie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodny:) Zarówno z przodu jak i z tyłu:) ale z tyłu mam trochę mniejsze doświadczenie więc ocena nie będzie obiektywna:)
2,0
Wyciszenie
Głośny, bardzo głośny, oj nad wyciszeniem to się Kitajcy nie postarali:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa przyzwoite, choć sporawe jak na tak mały motor. Ceny części nie ma się co oszukiwać, wysokie jak na tak stary i tak tani samochód, choć rynek zamienników jest rozbudowany. Z naprawami nie wiem jak jest bo serwisuje je u znajomego mechanika, a mam z nim indywidualny układ:) Ogółem bardzo przeciętnie
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nie można kupić nic tak taniego jak Almera N15, co daje nam takie poczucie bezpieczeństwa że zawsze dowiezie nas na miejsce:) Jest jaki jest, ale koła się kręcą, silnik nie psuje, a i na głowę deszcz nie pada:) W tej klasie cenowej Golf III i Astra F nie dorasta mu do pięt:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki praktycznie nie występują:)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne też nie należą do częstych, ale jak już coś sie zepsuje, zwłaszcza zawieszenie to potrafi pociągnąć po kieszeni i to naprawdę. Mówię to jako osoba, która kupiła zaniedbany egzemplarz i wyremontowała przednie zawieszenie zostawiając 2000 PLN pod maską. Choć i mechanika fantazja poniosła:) Przy zakupie dobrze poszukać zadbanego egzemplarza, najlepiej sprowadzonego. wtedy można odczuć tą słynną japońska niezawodność. Omijać za to wersje krajowe, bardzo słabo wyposażone a do tego blachy zabezpieczone nieodpowiednio przed korozją. Zawieszenie bardzo twarde, niewygodne wręcz, amortyzatory gazowe, czasem prowadzi się jak gokart po dziurkach:)