Zawieszenie
: bardzo wytrzymałe i stosunkowo komfortowe
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdza
Układ hamulcowy
: Warto sprawdzić stan przewodów hamulcowych
Inne
: cięgna wycieraczek. Łatwo to ogarnąć samemu
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Największa zaleta - silnik na łańcuszku. Czasem wymaga on wymiany ale raczej mało prawdopodobne żeby strzelił. Objawy zurzycia są dużo wcześniej słyszalne. Mało awaryjny i dobrze znosi LPG
5,0
Skrzynia biegów
dość długie przełożenia kosztem dynamiki ale dość akceptowalnego spalania przy większych prędkościach. Dla mnie ok
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie super na nasz drogi - długo wytrzymuje bez konieczności napraw na naszych drogach. Zresztą przy tym roczniku już mamy dużo zamienników zamontowanych i awaryjność układu zamiennego zależy od zastosowanych zamienników
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie bardzo dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Fotele nie męczą mnie na dłużych trasach (W N16 szybciej się męcze)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Klimatyzacja mogła by byś troche wydajniejsza ale i tak ładnie chłodzi - najlepiej gdy auto jedzie w mieście w upały daje rade ledwo ledwo. Ale czego się spodziewać po 15 letniej klmie - i tak jest niezle
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam wersje 3 drzwiową i miejsca nad głową i na kolana jest więcej niż w N16 sedan. Na prawde przyzwoita ilość miejsca
3,0
Wyciszenie
Tu mogłoby być zdecydowanie lepiej. Co prawda nie ma tragedii i przy aucie 15 letnim te wyciszenie (tłumiki katalizatory) są mniej efektywne. Brakuje wyciszenia silnika i tylnych nadkoli. Można to troszke poprawić zakładając tylne nadkola
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu na podatność na korozje zadbaną almerke z rudawym nalotem można kupić za śmieszne pieniądze. Sądze że silnik i osprzęt po prostu przeżyje karoserie. Mimo wieku auto niezawodne i tanie w zakupie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W 15 letnim aucie ma prawo coś się zepsuć czasami. Mimo wieku usterki są zazwyczaj łatwe do usunięcia. Jak dotąd: urwane siedzisko fotela kierowcy (po poprzednim właścicielu - spawanie pomogło), przegub przedni prawy - 2x, cięgna wycieraczek (naprawa samodzielna), tłumik końcowy, spawanie rury przy tłumiku środkowym, nowe przewody hamulcowe (warto je wymienić jeżeli są mocno skorodowane - są przypadki rozszczelnienia) nie wliczając rzeczy eksploatacyjnych typu przepalone żarówki, filtry, świece, klocki, oleje itp to tyle. Ceny napraw - szczególnie teraz przystępne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód mam od 3 lat i przejechałem nim 60tys km. Aktualny przebieg to 243tys km. Samochód NIGDY mnie nie zawiódł - zawsze dojechałem do celu - zatem to jest najlepszy wyznacznik. Niestety największą bolączką jest rdza. Tylne nadkola i progi. Jeżeli wcześniej się o to nie zadba to pozostaje blacharz a to już są spore koszty.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 87KM 64kW
[l/100km]