Bardzo dobra propozycja dla rodziny. Auto duże, wysoko się siedzi i wygodnie podróżuje. Na wczasy przejechałem 1500 km i jeszcze kawałek bym spokojnie przejechał. Trzy tylne fotele, niezależnie regulowane i wyjmowane, czynią z tego auta bardzo atrakcyjny pojazd. Gdyby jeszcze je trochę wyciszyć...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeszcze Japońska dobra jednostka, trochę terkocząca ale do przyjęcia. Auto nie jest sportowe (ponad 1400 kg) i wysokie, ale jeździ przyzwoicie. Nie mam powodów do narzekania.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia podobno delikatna, ale po przebiegu ponad 140 tys nic się nie dzieje złego. Czasem przy wyższych obrotach ciężko wskakuje trzeci bieg.
5,0
Układ jezdny
Nieco sztywne ale... trzyma się niesamowicie drogi. Można śmiało omijać przeszkody nawet z dużą prędkością - karoseria się w ogóle nie wychyla.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, więc widać dobrze, lusterka wystarczająco duże. Ja mam dodatkowo ściemnione tylne szyby, co trochę utrudnia manewrowanie po zmroku.
5,0
Ergonomia
Tu nissan pokazał co potrafi, mimo nie zbyt wielkiego bagażnika (440 lit)- mnogość schowków i zakamarków, sprawia że można na podróż spakować naprawdę dużo bagażu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ze względu na dużą kabinę, wentylacja naprawdę ma co robić. Ale sobie radzi. Jeden punkt mniej za to że zimą inżynierowie Nissana bardziej zadbali o silnik niż o pasażerów. Za nim puści ciepło na kabinę silnik musi się dość mocno rozgrzać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża kabina i dużo miejsca. Może gdyby jechało pięciu dryblasów, to mogli by narzekać na mało miejsca z tyłu. Idealna propozycja dla rodziny z dwójką a nawet trójką dzieci.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie to najsłabszy punkt Almery Tino. Dźwięk silnika mogło by było trochę mniej słychać. Ale mimo to \"hałas\" nie przeszkadza podczas normalnej rozmowy, głosu nie trzeba podnosić - nawet rozmawiając z osobami z tylnych siedzeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżąc po mieście auto bierze 7.5 l/100km. Czy dużo? hmmm Passat kombi znajomego 1.9tdi z 94r pali szóstkę a jednak auto bez porównania większe. Na trasie, jadąc tak do 140 i bez szaleństw spalił mi 5.3. Jadąc jeszcze wolniej tak do 110 powinien sie w piątce zamknąć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie tak drogie w zakupie jak jego koledzy z Niemiec a w swojej klasie na pewno lepsze (jeszcze mentalność wschodnia u nas dominuje). Części eksploatacyjne nie są za drogie a inne ..... nie wiem, jeszcze nic sie mi nie zepsuło :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniałem tylko końcówki drążków i stabilizatora. I oczywiście płyny eksploatacyjne.
przy przebiegu 120 tys założyłem nowe amorki. Tej zimy urwała mi się antena dachowa :( ale to moja wina.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zrobiłem 60 tys km od zakupu i mam go 3 lata - nic jeszcze nie zmusiło mnie do wjechania do warsztatu. Na razie jest super tfu tfu tfu
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 dCi 112KM 82kW
[l/100km]