Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Almera Tino

Tino_Tiger, 18 lat temu
Silnik 1.8 114KM 84kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 38 tys. km
Nissan Almera Tino 1.8 114KM 84kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Duży samochód, który przyjemnie i bardzo pewnie się prowadzi - mnie osobiście 500-600 km nie zmęczyło zupełnie, dłuższych tras nie było. Ponoć bezpieczny. Komplet poduszek z przodu, poduszki boczne, duże rozmiary auta dodają poczucia pewności. Za to drogie przeglądy a np. wymiana szczęk hamulcowych przód+tył ponad 1000 PLN. Nieźle, nieźle... Jest jeden bardzo poważny kwas, największy moim zdaniem błąd konstrukcyjny o kryminalnym charakterze - pod fotelem kierowcy jest prześwit, przez który może przelecieć np. plastikowa butelka np. upuszczona przez dziecko i może sie dostać np. pod pedał hamulca.... spróbujcie rozdeptać taką butelkę, gdy jest zamknięta... Za to właśnie daję 3 ale to i tak na wyrost. Albo nie: dam dwa, bo pociąłem sobie palce tą słynną blachą pod przednimi fotelami - blacha sucks !!! @#$^#^!
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za głośno. Trochę mało mocy z tej pojemności - ale mam nadzieję, że zyska na tym trwałość silnika. Wysoce elastyczny - jak huba-buba - nawet na bardzo niskich obrotach ani drgnie, ani klekotnie, tylko spokojnie się rozpędza. Myślę, że z 1,8 można by wyciągnąć 150 KM i to by wystarczyło.
4,0
Skrzynia biegów
A raczej dość dobrze, czasami trzeba dwa razy "przesprzęglić" zanim wejdzie 1, ale rzadko.
4,0
Układ jezdny
Jak na razie cisza. Z tyłu trochę za twardo. Nie buja się, nie przechyla, dobrze trzyma się drogi, pełna kontrola. Przy manewrach "łamie się" niewiarygodnie dobrze, jak na te rozmiary.
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo - przednie słupki... Lusterka boczne pokrywają pole widzenia tak dobrze, że nie trzeba prawie wcale obracać głową np. przy zmianie pasa ruchu; ceną za to jest jednak fakt, że bardzo oddalają i trzeba to brać pod uwagę przy manewrach.
4,0
Ergonomia
Wszystko na ogół pod ręką. Ale: brak miejsca i światła w schowku z przodu, schowek nie jest chłodzony :-) i najgorsza kiszka - brak lampy nad tylnymi siedzeniami. Fotele z tyłu wąskie jak japoński zadek, środkowy to już zupełny śmiech. A za podłokietniki z tyłu to bym konstruktorowi poobcinał łapy - to są jakieś łokciognioty dla karypli. Zresztą od podłokietnika kierowcy też mam stale bolesny odcisk na lewym łokciu. Ale łapki należy przecież trzymać NA kierownicy... No i tylna półka - na byle wyboju podskakuje - i ssrruu - już leży w bagażniku. Obsługa tej półki to też następna bajka... Chyba ją czymś dodatkowo obciążę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lubi zaparować. Nagrzewa się błyskawicznie. Ale przy -27,5oC już nie jest w stanie odmrozić szyb z tyłu; ogrzewanie tylnej szyby też nie dało rady... trzeba często wymieniać filtr przeciwpyłkowy, inaczej klima traci wydajność i "capi".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK, z tyłu kicha. Z przestrzenią dla bagaży też słabo - niby bagażnik wielki, ale z boków nadkola jak kamienie młyńskie... Schowki pod nogami pasażerów i pod fotelami są prawie bezużyteczne - jak dla mnie. Ale mają wielką zaletę(?) -SĄ ! Nie zaglądam do nich prawie nigdy i kiedyś w jednym z nich "zgubiłem" ciśnieniomierz :-) na poł roku...
3,0
Wyciszenie
I to bardzo przeciętne... ale to nie limuzyna, he he... Zresztą w środku mniej słychać, niż na zewnątrz ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Różnie, przy tej pojemności może być - chociaż nie przy tej mocy silnika...
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2003 roku na tle konkurencji i z dodatkami, jakie udało się wynegocjować - bardzo dobrze (trzy mniej :-))) Nie nie, na prawdę doskonale.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pal diabli drobiazgi - ale ogólnie wykończenie jest do bani (choć ładne), byle F..t ma lepsze plastiki i welur, ktory tu się kołtuni jak stary sweter. Prawie każdy fotel skrzypiał, w desce czasami coś rezonuje i brzęczy, w drzwiach kierowcy przy opuszczonej szybie brzęczała jakaś linka, lampka oświetlenia wnętrza przestała świecić... Światło pozycyjne nie kontaktuje - niekiedy trzeba opukać reflektor - wtedy załapuje (ach te "domowe" sposoby :))
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Akumulator kaputt po dwóch latach - trochę to za krótko... w efekcie "pieszkom" do pracy - @#$^%!!!! A potem po nową baterię #$!#$%!!! Dalej się zobaczy. Jeśli będzie dobrze - wybaczę ten jeden jedyny raz. Jesli jednak nie - "I´ll be back"...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Almera Tino 1.8 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
10,4
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Almera Tino