Zawieszenie
: Bardzo zwrotny samochód z pancernym zawieszeniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: rdzerwiejące drzwi (x4) od wewnętrznej strony dół (felc)
Silnik
: spalanie oleju 1l/10 tys (gęstego oleju 10W60) nie wiem ile by wziął np 5W40
4,0
Całokształt
Technicznie dobry samochód.
Bardzo zwrotny.
Przez 98 tys poza materiałami exploatacyjnymi wymieniłem dodatkowo klocki tył/przód (TRW 300 PLN)
Na gwarancji ASO wymieniło sprężarkę klimatyzacji- według nich głośno pracowała.
Kiepskiej jakości plastiki we wnętrzu, bardzo łatwo zarysować
Tandetna tapicerka i wykładziny, w samochodzie za 75 tys nowy to granda
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik eleastyczny, już od 2 tys zbiera się nie najgorzej, powyżej 4 tys niestety głośny.
Tendencja do konsumpcji oleju. W moim przypadku 1l na 10 tys km ( przy stosowaniu oleju 10W60)
3,0
Skrzynia biegów
Przy szybkiej zmianie biegów czasami problemy z 3.
5,0
Układ jezdny
Największy atut samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Po przekroczeniu 4 tys głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa 7-8l
Miasto 8-10l
Przeglądy w ASO drogie.
Ceny markowych części eksploatacyjnych trochę droższe niż w przypadku samochodów konkurencji np Opel Zafira ( przykład filtr oleju Nissan - 40 PLN Zafira (2007R) 30 PLN
Poza elementami exploatacyjnymi nic przez 98 tys się nie zepsuło.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tylko jeżeli kupujemy używany.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Branie oleju przez silnik 1l na 10 tys.
Dla mnie to nie był problem, ale musiałem lać gęsty drogi olej Shell 10W60. Do tego silnika wchodzi 2.7l oleju. Trzeba często kontrolować stan oleju.
Wiele osób nieświadomych takiej sytuacji poprzycierało silniki.
Rdzewiejące drzwi od wewnątrz na wysokości uszczelki (felc) naprawione przez ASO po 2 latach wyszło znowu. Podobno ten typ tak ma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 114KM 84kW
[l/100km]