Auto zakupione trochę pod wpływem emocji, młodzieńczych marzeń i chęci sprawdzenia się w sportowym aucie.
Z370 posiadam stosunkowo krótko aby sprawiedliwie go ocenić. Do obecnej chwili nie do końca oceniam moją decyzję za rozsądną....ale kupując sportowe auto chyba tak powinno być. Takie auta kupujemy dla spełnia marzeń i chęci zabawy a nie do jazdy rodzinnej do teściowej na obiad. To moje 3 auto w rodzinie i chyba to najlepsze rozwiązanie bo jeśli ktoś kupuje takie auto jako jedyne to albo ma 20-30 lat albo jest starym lansującym się i niezbyt bogatym kawalerem. Takie auto należy traktować jako weekendową zabawkę na góra 2, 3 lata i następne do testów....jeśli nas na to stać. Moim zdaniem Z370 to tani sportowy Japończyk o świetnym silniku, twardym zawieszeniu, dużym hałasie w środku i bagażniku na weekendową małą walizkę....czyli wszystko co sportowe auto powinno mieć. Daje frajdę z jazdy, poczucie mocy i pewność trzymania się drogi. Mam go zbyt krótko żeby go szczegółowo opisać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najmocniejsza strona tego auta. Nagrodzony wielokrotnie. Dający sporo mocy za stosunkowo małą konsumpcję paliwa.
Bez żadnego turbo ciągnie ładnie w każdym zakresie. Moim zdaniem jest idealny do tego auta.
4,0
Skrzynia biegów
Mam wersję z automatem więc przez to jest trochę wolniejsza. Siedmiostopniowa skrzynia pracuje całkiem ładnie choć czasem mam wrażenie że potrzebuje minimalnie więcej czasu na zmianę przełożenia niż powinna.
4,0
Układ jezdny
Różnie właściciele go oceniają. Ja go oceniam jako twarde i szczegółowe, choć niektórzy widzą go jako nawet komfortowe....dla mnie zbyt twarde ale to zapewne wynika z tego że w tygodniu jeżdżę A6 na pneumatyce więc to skrajne porównanie i zapewne niezbyt uczciwe.
4,0
Karoseria
Kwestia gustu....Z370 to niezbyt często spotykane auto na drogach to o czymś świadczy. Moim zdaniem może się podobać ale wiem że kilku moim znajomym niezbyt się podoba. Nieważne.....to nasza ocena i decyzja.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ok, boki średnio, tył słabo....i nie spodziewajcie czegoś cudownego.
5,0
Ergonomia
Bez uwag. Uważam że ta wersja, wzbogacona w wystrój z Infiniti diametralnie to poprawiła.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest cool i warm...szybko i bez krytyki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm i uważam że dla mnie jest jej sporo. Proszę pamiętać że to auto dwuosobowe więc nawet małego dziecka nie posadzimy z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Tu jest słabo. Niestety ale potwierdzam spory hałas w cockpicie auta. Nie wiem czy to kwestia opon czy tak ogólnie jest. Co z tego że sprzęt do grania firmy Bose jak i tak go nie odczujemy. Tutaj Japończycy się nie przyłożyli.....szkoda bo na dłuższą jazdę to chyba dramat.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam że zdecydowanie akceptowalne. Auto należy do raczej bez usterkowych więc raczej nie zdrenuje nam kieszeni jak niemieckie czy włoskie auto. Reszta do przewidzenia i uważam że na każdą kieszeń.
4,0
Stosunek jakość/cena
To Japończyk więc to mocna zaleta tego auta. Uważam że dostajemy dużo w stosunku do ceny. Zresztą te auta po 3, 4 latach raczej mało tracą już na wartości....co jest bardzo charakterystyczne dla japońskich aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero....za krótki czas użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero....za krótki czas użytkowania.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.7 V6 328KM 241kW
[l/100km]