Jak na ten wiek auto dostarcza dużo przyjemności no i ma wypasiony wygląd porównywalny a nawet ładniejszy od Supry MkIV oraz 350 Z
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładny klang V6 i ciągnie równiutko. Dobra elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Na seryjnych sprężynach i oponach bez ESP tym autem można się łatwo zabić na zakręcie.
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto b.szybko się nagrzewa i dosłownie po 3 minutach jazdy autem w zimie już mamy cieplutko.Auto-klima też wypasik
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Auto sportowe więc wyciszenie mizerne
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
15 L w mieście jazda spokojna
10 L na trasie jazda zrównoważona
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny 300 zx w bdb stanie są wysokie około >30000 zł w polsce i 50000 zł w niemczech za 15-10 letnie auto. Trochę dużo ,a blacha raczej nie jest idealna i nissan lubi sobie gdzieniegdzie gnić(nad wlewem paliwa, czasem progi od wewnątrz).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się rzeczy, które są defakto eksploatacyjnymi. A w sportowym aucie jak wiadomo wszystko jest bardziej wyżyłowane. Jeżeli auto jest w bdb stanie to :
Podpora wału leci zazwyczaj na początek (1000 zł). Elektronika raczej nie zawodna- jeszcze nic mi się nie przytrafiło (odpukać). Ogólnie auto niezawodne .Jednak aby mieć furkę w idealnym fabrycznym stanie trzeba wymienić kupę części na około 15000 zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy wersji Twinturbo padają szybko silniki ale to wina z regóły użytkowników którzy zapominają, że olej trzeba wymieniać już przy 5000 km i nie dawać buta na nierozgrzanym oleju.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 Twin Turbo 283KM 208kW
[l/100km]