Zka jest bardzo niezawodna i to swietne auto.Niepowtarzalny wyglad i osiagi bijace wiekszosc obecnych sportowek.Niestety ma juz pare lat i jest cholernie droga w utrzymaniu ze wzgledu na czesci eksploatacyjne,ktore czesto trzeba brac ze stanow + duze koszty paliwa.To nie auto na tani lans bo zaniedbane jest skarbonka bez dna.Cena sprzegla i lozyska w aso po 2000zl!Komplet uszczelek z US 1500zl i mozna tak wymieniac.Jesli nie masz kasy w zapasie i liczysz tylko na graty z polskich zlomowisk to odradzam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Posiadam wersje NA.Daje duza frajde z jazdy i niepowtarzalny dzwiek,za ktorym wcy sie odwracaja;)Jak to bywa po jakims czasie brakuje mocy,a z nizszych obrotow to bydle wcale sie nie zbiera-dlatego warto brac TwinTurbo!!!Niestety wiekszosc z tyc aut to juz same gruzy...
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi niezle,ale najwieksza jej zmora sa padajace synchronizatory-bardzo czesta usterka widoczna przy zmianie biegu na lub z 4ki.Potem nie mozna juz sprawnie redukowac na trasie.Przy jezdzie po miescie nie przeszkadza.
Automat nie do takiego auta...to nie limuzyna.
4,0
Układ jezdny
Auto ladnie trzyma sie drogi i jest calkiem wygodne na normalnych kolach i bez obnizania,bajerowania itp.Przy gazowaniu moze szybko stracic przyczepnosc...Bardzo drogi w utrzymaniu uklad 4 kol skretnych i regulowanego zawieszenia w TT.Pozostale cz.zawieszenia rowniez kosztowne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu swietnie,po bokach juz gorzej,tylna szyba jest ogromna i nie ma problemu z cofaniem.Po drodze mozna spogladac w niebo z lub bez targi:)
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski idealnie rozplanowane i pod reka kierowcy,nawet z zamknietymi oczami mozna ustawic klimatronic.Kokpit jak w samolocie-niespotykane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosc wolno sie nagrzewa,ale dziala bez problemu przy systematycznym serwisie.Nie mialem problemu z parowaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu mnostwo miejsca i bardzo wygodnie.W wersji 4os.kanapa daje rade i da sie przejechac z tylu jakis kawalek bez lamania jak w Tigrze.Poza tym zawsze wiecej miejsca zeby cos przewiezc.
3,0
Wyciszenie
Ten samochod ma zdejmowany dach co ogranicza jego wyciszenie-do 160km/h ujdzie ale bez dachu przy ponad 120km/h slychac tylko wycie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To auto nie nalezy do ekonomicznych i nie ma co liczyc na spalanie 2 litrowej Bmki.Nie radze wierzyc w bajki ze miesci sie w 12-15l po miescie bo wazy 1600kg i ma 220-300KM.Minimum w miescie to 16-17L a na trasie przy 230 doszedlem do 22L/100km.
Silnik i podzespoly mam w idealnym stanie,nie bierze oleju.Minimalnie na dojazdowce przy trasie 1000km w De i v=110km/h spalil 9,1L a norma to 12-13L.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za zadbane auto trzeba dac min.25000zl co nie jest wygorowana cena jak na klase i prestiz tego modelu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgow nic nie pada i dziala bez problemu,to nie Renault;p
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Synchronizatory to pomylka i niestety droga w naprawie,po reszte zapraszam na forum,bo zeby poznac to auto trzeba sie uzbroic w cierpliwosc:D
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 Twin Turbo 283KM 208kW
[l/100km]