Ogólnie autko oceniam na 4 z dużym plusem. Jestem z niego w pełni zadowolony, ale głównie dlatego że znalazłem w niemczech egzemplarz w super stanie, bezwypadkowy, z książką serwisową itp. itd. Jazda tym sprzętem to czysta przyjemność, a możliwości tuningu ogromne! Napęd na dupe jest miodzio he he! Jeśli chodzi o części to nie ma problemu. Przegląd Nissana wyszedł taniej niż przegląd Golfa III mojego ojca!!! A wogóle to zaglądnijcie na naszą stronke:
WWW.TURBOKILLERS.COM lub WWW.TURBOKILLERS.PRV.PL
Jest tam forum i dosłownie wszystko o Nissanie 200SX. POLECAM!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo ładnie, równo i cicho. We wnętrzu prawie go nie słychać, dopiero jak mu się solidnie depnie powyżej 4000 obr wydaje z siebie zajebisty ryk. Wskazówka od 120 do 200 idzie równiutko, jak w przeciętnym aucie do stówy :-)
Troche mało dynamiczny w niskich obrotach jak turbina jeszcze nie pompuje.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem czuć na lewarku jak tryby się zazębiają ale to chyba kwestia regulacji.
5,0
Układ jezdny
Na fabrycznym zawiasie i kołach jest bardzo komfortowy ale trochę gnie się w zakrętach. Po założeniu gumiaków 215/40 ZR17 i max obniżeniu 70/80 auto dosłownie wcina się w zakręty, lepiej reaguje na manewry i jest stabilne jak cholera. Przy 220km/h można trzymać kierownice jednym palcem a dwuseta jedzie jak po szynach!
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słaba widoczność do tyłu ale to akurat nie ma dla mnie znaczenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i łatwo się obsługuje. Deska jest sportowa i pozbawiona udziwnień jak np. w Eclipse 90-94.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się wolno, ale nie za wolno. Szybki odparowują momentalnie!
Klima dość wydajna jak na tamte czasy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu jest mało miejsca ale mam to gdzieś, jak ktoś chce mieć przyjemność z jazdy to niech siedzi z tyłu w kubełkach z kolanami w zębach! Z przodu jest przestrzeni pod dostatkiem dlatego ocena max.
5,0
Wyciszenie
Na postoju silnika prawie w środku nie słychać. Przy dużych prędkościach słychać szumy wiatru i szerokich opon ale w którym aucie tak nie jest?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednio dwuseta spala mi około 10 litrów. W trasy żadko jeżdże, śmigam po wiejskich drogach na nie dużych dystansach. Zwykłe silniki 1.8 mogą mniej palić, ale tu jest turbo i 170 koni więc taki wynik spalania należy uznać za co najmniej dobry.
Dla porównania: Mitsubishi 3000GT bez turbin (225KM) ma takie osiągi jak 200SX a pali dwa razy więcej!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 8-12 tyś.zł kupujesz (najlepiej za granicą) typowo sportowe auto, które super wygląda i gnoi wszyskie golfy, beemki i inne wsiórskie sprzęty, które kosztują tyle samo a nawet więcej i jest ich wszędzie pełno. Wystarczy, że załadujesz dobrą fele, niski zawias i wtedy 200SX naprawde robi wrażenie!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie (twu twu!) zmieniam tylko oleje, filtry itp, leje wache i rura! Nie dzieje się zupełnie nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobnie jak wyżej. Ale wiem, że niedługo może paść turbo albo zacząć pukać panewa. To dwie bolączki, które nagminnie męczą dwusety model S13. Turbiny nie powinno się regenerować tylko kupić używaną T28 (o niebo lepszą i wydajniejszą) z nowszego modelu 200sx S14 lub S14a. Koszt 1300-1700zł.
I pamiętaj: WWW.TURBOKILLERS.COM
PZDR!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Turbo 169KM 124kW
[l/100km]