Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan 100NX

red_shogun, 17 lat temu
Silnik 2.0 GTI 143KM 105kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan 100NX 2.0 GTI 143KM 105kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : SR20DE 1150kg i wszystko jasne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja tylnych nadkoli (ale w końcu to 15latek)
Układ hamulcowy : mimo 4x hamulce tarczowe, są średnie w stosunku do mocy auta
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
W tamtym okresie silnik SR20DE to majstersztyk. Jedyne jakie mogły z nim konkurowac to hondowskie vtec. Do dziś SR20DE z łańcuchem to niezła baza do tuningu oraz trwałość i niezawodność
5,0
Skrzynia biegów
Mało która skrzynka jest tak precyzyjna jak ta w 100NX. Czasem kłopot z 5-biegiem (ale dotyczy modelu 1.6, marginalnie 2.0 gti).
5,0
Układ jezdny
Co tu duzo pisać, w 1992r. w 100NX 2.0 uznany przez magazyn Road&Track za jeden z najlepszych układów jezdnych obok takich konkurentów jak Lotus Elan, Honda NSX, Porsche 911, Mazda Miata i Nissan 300ZX
Komfort
4,0
Widoczność
Cóż niby auto sportowe jak by na to nie patrzeć, więc cudów nie ma (siedzi się głeboko i nisko), na szczęście to nie ferrari gdzie tylnej szyby nieznaju. Mimo to "czuje się w obrysie" niewielkie kształty autka i nawet w mieście można stosunkowo łatwo manewrować.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja: cóż klimatyzacja to tu rarytas, za to jest ściągany dach targa, frajda jakich mało :) ogrzewanie: w zimie nie narzekam, choć mogło by być lepiej (no ale przeciez najpierw trzeba rozgrzać smoka pod maską a dopiero potem wnętrze) :P
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód: wg mnie idealnie Tył: a po co tył w coupe? :P, no coż mimo pseudo tylnej kanapy równie dobrze mogło by jej nie być, choć lepsze to niż inne typowo 2-osobowe "sportówki". Za to bagaznik jak na ten typ nadwozia ogromny + możliwość składania tylnej kanapy i mamy bez przesady niskie kombi :P
3,0
Wyciszenie
Silnik daje po uszach, dla mnie to akurat plus. Zresztą kategoria wyciszenie w aucie sportowym to chyba jakieś nieporozumienie :P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa: co tu ukrywac - smok, ale smok kontrolowalny tzn. lekka noga 9-10l cieżka noga 14-17l, średnio 12l/100km; alternatywa jest LPG (nie wnikam czy to profanacja SR20DE czy nie) ja sobie chwalę jazdę na LPG. Spalanie ok. 13-15 litrów a moc i tak sporo większa niż przy tuningowanych 100NX 1.6 jeźdżących na PB :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prostu Japonia! 15lat a mniej drobnych usterek niż u 5-letniego francuza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po prostu Japonia! brak poważnych usterek

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 GTI 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan 100NX