Karoseria
: korozja tylnych nadkoli (ale w końcu to 15latek)
Układ hamulcowy
: mimo 4x hamulce tarczowe, są średnie w stosunku do mocy auta
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
W tamtym okresie silnik SR20DE to majstersztyk. Jedyne jakie mogły z nim konkurowac to hondowskie vtec.
Do dziś SR20DE z łańcuchem to niezła baza do tuningu oraz trwałość i niezawodność
5,0
Skrzynia biegów
Mało która skrzynka jest tak precyzyjna jak ta w 100NX. Czasem kłopot z 5-biegiem (ale dotyczy modelu 1.6, marginalnie 2.0 gti).
5,0
Układ jezdny
Co tu duzo pisać, w 1992r. w 100NX 2.0 uznany przez magazyn Road&Track za jeden z najlepszych układów jezdnych obok takich konkurentów jak Lotus Elan, Honda NSX, Porsche 911, Mazda Miata i Nissan 300ZX
Komfort
4,0
Widoczność
Cóż niby auto sportowe jak by na to nie patrzeć, więc cudów nie ma (siedzi się głeboko i nisko), na szczęście to nie ferrari gdzie tylnej szyby nieznaju. Mimo to "czuje się w obrysie" niewielkie kształty autka i nawet w mieście można stosunkowo łatwo manewrować.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja: cóż klimatyzacja to tu rarytas, za to jest ściągany dach targa, frajda jakich mało :)
ogrzewanie: w zimie nie narzekam, choć mogło by być lepiej (no ale przeciez najpierw trzeba rozgrzać smoka pod maską a dopiero potem wnętrze) :P
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód: wg mnie idealnie
Tył: a po co tył w coupe? :P, no coż mimo pseudo tylnej kanapy równie dobrze mogło by jej nie być, choć lepsze to niż inne typowo 2-osobowe "sportówki". Za to bagaznik jak na ten typ nadwozia ogromny + możliwość składania tylnej kanapy i mamy bez przesady niskie kombi :P
3,0
Wyciszenie
Silnik daje po uszach, dla mnie to akurat plus. Zresztą kategoria wyciszenie w aucie sportowym to chyba jakieś nieporozumienie :P
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa: co tu ukrywac - smok, ale smok kontrolowalny tzn. lekka noga 9-10l cieżka noga 14-17l, średnio 12l/100km; alternatywa jest LPG (nie wnikam czy to profanacja SR20DE czy nie) ja sobie chwalę jazdę na LPG. Spalanie ok. 13-15 litrów a moc i tak sporo większa niż przy tuningowanych 100NX 1.6 jeźdżących na PB :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prostu Japonia! 15lat a mniej drobnych usterek niż u 5-letniego francuza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po prostu Japonia! brak poważnych usterek
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 GTI 143KM 105kW
[l/100km]