Dobrze no i ten sciągany dach targa bardzo mi się podoba na upalne dni super.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty ja niestety miałem pecha kupiłem auto i okazało się że bierze olej trzeba było wymienić pierścienie gumkki na zaworach uszczelke pod głowicą no i napinacze łańcuszka rozrządu bo dzwonił teraz chodzi jak nowy spala 9 l benzyny na 100km. Nie mam z nim problemów szkoda że do 93 roku 100NX jest na gaźniku no chyba że 2.0 na wtrysku.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów czasami jak postoi dłużej i chce wrzucić wsteczny to nie chce wejść musze powrzucać inne biegi i wtedy wchodzi. Podczas jazdy super pracuje krótki skok umożliwia szybką zmianę biegów.
4,0
Układ jezdny
Mój nissan jest obniżony ma sportowe sprężyny AEZ (niebieskie) prześwit to 9 cm gdyby nie nasze dziurawe drogi było by idealnie straszny problem. Nie polecam samochodów z obniżanym twardym zawieszeniem wszystko sie wybija a jak się wpadnie w wiekszą dziurę to ma sie ochote sprzedać samochód na drugi dzień. Na autostradzie marzenie nic dodać nic ująć.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla niskich osób może być problem ponieważ bardzo nisko się siedzi w 100NX i nie widać maski jak ktoś jest wyższy to nie ma problemu ja mam 180 cm wzrostu i nie narzekam.
5,0
Ergonomia
Dobre materiały wszystko dobrze zgrane ze sobą czarna tapicerka przyciski widoczne i pod ręką. Duży bagażnik jak na coupe. Jak włoży się dach to już nie ma miejsca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim 100nx nawalił opornik od prędkości wiatraczka ten 1234 teraz działa tylko na 4 a jak chciałem to nie mogłem dostać nigdzie tej części w nissanie chcieli za to 300 zł to im podziękowałem. Jeżdże teraz z dmuchawą włączoną na 4 jak trzeba. Już się przyzwyczaiłem zimą dobrze grzeje nie ma problemów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera super z tyłu można wrzucić jakiś mały bagaż albo zakupy nie polecam jazdy w cztery osoby bo to męczarnia.
4,0
Wyciszenie
U mnie praktycznie nie istnieje mam sportowy tłumik BOSAL no i wyciszenie szlak trafił he he. Ale ładnie brzmi niski bas a już nie mówie jak wkręca się na obroty no ale to już dla koneserów nie wszyscy muszą to lubieć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9 litrów miasto zimą 10 no na trasie to poniżej 7,5 nie schodzi - gaźnik, nie wiem jak wtrysk pewnie mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak się trafi zadbany model to naprawde posłuży długo w końcu to japan nie polecam kupować tych tańszych bo pewnie są już zajechane ale cena i tak jest bardzo niska około od 6000 zł do 9000 max.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Japończyk nic się nie psuje chociaż auto ma już 14 lat i bez pomocy blacharza i lakiernika to rdza była by już widoczna. Radze sprawdzać tylne nadkola przy wahaczach no i podwozie a w szczególności progi i kolumny tylnych amortyzatorów w bagażniku pod tapicerką tam często bierze rdza jak jest zaawansowana to może dojść do tragedii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja miałem problem z silnikiem ale jestem pewien że ktoś przedemną wykończył go jak ktoś by dbał to jest nie do zajechania do 5 tyś obrotów można spokojnie kręcić. Teraz nic mi się nie psuje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]