Optymalna moc do wagi. Bardzo przyjemnie mruczy. Po przyspieszeniu zapłonu na gazie większa elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Duża frajda ze zmiany biegów, ale słychać ją juz przy tym przebiegu i jak to często w Nissanie bywa trzeba poruszyć autem, żeby wrzucić wsteczny :)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest idealnie zestojone pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem. Obniżyłem troszkę przód przez co nabrał agresywniejszego wyglądu i jeszcze lepiej przykleił sie drogi. Mam zastrzeżenia do skuteczności ABS-u i nienajlepszych hamulców ale tragedii nie ma. Dużo zależy też od opon. Na rozmiarze 195/50R15 sam skręcał w koleinach. Najlepiej mu służą 185/55R15.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do CQN wiadomo, że jest gorzej ale to nie nadwozie coupe. W porównaniu do Civic 3drz ´98 jest o niebo lepiej. Dlatego myślę, że jest lepiej niż dobrze. Odnośnie oświetlenia to jestem zaskoczony na plus, że takie wtopione reflektory dają tyle światła. Dużo lepiej wypada od konkurencji z dużymi oczami :)
5,0
Ergonomia
Wszystko przemyślane i rozmieszczone intuicyjnie. Po prostu japońska precyzja.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylko przeciętna ocena za: 1) Tylko trzy pozycje nawiewu i brak łączenia np nogi+szyba; 2) Przy pozycji nogi ze środkowej kratki płynie z zewnątrz lodowate powietrze; 3) Wadą prawie każdego 100NX-a jest brak możliwości sterowania obiegiem zamknietym; 4) Awaria płytki odpowiadającej za opór biegów w dmuchawie (łatwo naprawic).
Plusy za przyzwoite ogrzewanie i nieparujace szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uszyty pode mnie. Jest rewelacyjnie, dzieki jego zwartości "czuje" go w każdej sytuacji. Dla mnie miejsca nie brakuje nawet z tyłu ale wielkolud na pewno sie nie zmieści. Kolega był nim ponad 600 km z bagażami w 4 osoby i wrócili zadowoleni.
5,0
Wyciszenie
Jest zdecydowanie ciszej w porównaniu do Civic ´98 a zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Civic 1,4 też 90 KM palił mniej o litr ale był jakiś drętwy, ale np. CQN 900 spalał podobnie. Dużo też zależy od regulacji gazu (nie warto oszczędnie ustawiać bo wtedy i tak więcej się wciska i w konsekwencji wynik wychodzi na niekorzyść) Również szerokość i marka opon nie jest bez znaczenia. Na Fuldzie Carat Attiro palił pow. 1 litra więcej przez ich opory toczenia. Nigdy nie jeździłem nim typowo ekonomicznie ale wydaje mi sie, że jazda do 2000 obr. pogorszyłaby jeszcze ten wynik bo ten silnik lubi się kręcić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Może jest coś lepszego (oczywiście z japońców) w tej cenie ale po co ryzykować?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uważam, ze niezawodność jest na wysokim poziomie jak w każdym japończyku z tamtych lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego i zaskakującego niespodziewanie sie nie przytrafiło. Mam go przeszło rok i zrobiłem ponad 40 000 km i z eksploatacyjnych części to wymieniłem amortyzatory z tyłu (drogie ale wybrałem gazowe), amortyzator klapy tylnej (ciężka od dwóch spoilerów), łącznik stabilizatora kopułka i oczywiście świece, klocki, płyny, oleje. Części praktycznie wszystkie poza blacharką pasują od popularnego Sunny N-14 i są ogólnodostępne.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]