Zawieszenie
: Niezalezne zawieszenie na wszystkie koła dosc dobrze spisuje sie w ciasnych zakretach, za czasu swej \'nowosci\' 100NX byl jednym z najlepiej prowadzacych sie samochodow przednionapedowych
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: koroduja ranty drzwi, tylny pas. slyszalm od innych urzytkownikow ze rowniez progi i nadkola
Układ elektryczny
: psujaca sie tylna wycieraczka, przepalajacy sie uklad scalony od wentylatora (zaslyszane, mnie sie jeszcze nie przytrafilo)
Zawieszenie
: czeste rozrywanie sie oslony przegubu jednak jest to rzcz dosc tania w naprawie
4,0
Całokształt
Mogloby byc lepiej - dosc kiepskie wyciszenie wnetrza, ciężko chodzaca skrzynia, przynajmniej w moim modelu. Reszta OK jak dla mnie (zwłaszcza po przesiadce z fiata uno :))
Wrażenia
5,0
Silnik
Mogę napisać tylko tyle ze przez pól roku mnie nie zawiódł (tyle posiadam ten samochód) w silniku nie wymieniłem jeszcze nawet ani jednej śrubki. :)
3,0
Skrzynia biegów
W moim modelu chodzi ciężko, lubi zgrzytnąć czasami nawet po zmianie oleju na nowy.
5,0
Układ jezdny
Niezależne zawieszenie na 4 koła także daje rade.
Komfort
4,0
Widoczność
Na boki w porządku, dużym plusem są elektryczne lusterka w standardzie. Dość wysoki tył wiec widoczność przy cofaniu jest średnia. Trzeba przyzwyczaić się do tego ze z miejsca kierowcy nie widać początku maski, ale z tym trzeba się liczyć w każdym samochodzie sportowym. Dla osób lubiących upewniać się w niektórych sytuacjach poprzez zerkanie w tylne boczne szyby minusem będą wręcz mikroskopijne tylne szyby boczne z zewnątrz wyglądające na dość spore
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca jest pełno, sam mam prawie 190cm wzrostu i mieszczę się z dużym zapasem, jednak z tylu nie jest już tak kolorowo - mało miejsca na głowę, aby mieć jakiekolwiek miejsce na nogi trzeba przesunąć przednie fotele dość znacznie do przodu, ale osoba kupująca ten samochód raczej nie będzie go używała do jazdy na długich trasach z pełnym zestawem osób, a na krótkich odcinkach da się przeżyć
3,0
Wyciszenie
Niestety w aucie jest dość głośno zwłaszcza podczas tras, gdzie ze względu na krotka skrzynie biegów trzeba trzymać silnik na obrotach około 3-4tys obrotów. Przy stałej jeździe na takich obrotach hałas staje się denerwujący.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Zapłaciłem za niego tylko 690funtow wiec jak dla mnie idealny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwile wyskakujące zalążki rdzy (warto myc samochód własnoręcznie żeby być z nimi na bieżąco :)), pęknięta gumowa osłona przegubu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze zapalił, jeszcze nigdy mnie nie zawiódł, nawet podczas wyprawy gdzie zrobiłem 1100km w ciągu tygodnia (trasa Londyn - Glasgow i powrót)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]