Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan 100NX

Marcin, 16 lat temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Nissan 100NX 1.6 90KM 66kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
brawo dla konstruktorów Nissana.zbudowali oni naprawdę dobry samochód.o gustach się nie dyskutuje,więc powiem inaczej.ciekawe, nietuzinkowe i nie dające pomylić się z niczym innym nadwozie, dużą zaletą była oferowana Targa.świetny stosunek kosztów zakupu,utrzymania,jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
kultura pracy nie pozostawia nic do życzenia,dzięki zaawansowanej technologii oraz świetnemu rozrządowi (2 wałki napędzane łańcuchami) efekt? świetne wyważenie, równa praca, szybkie wkręcanie na obroty w całym zakresie obrotów, niezależnie od biegu, wysoka elastyczność, nawet na piątym biegu można jechać z prędkością 40km/h , a przy dodadiu gazu silnik bez protestów zabiera się do pracy.fakt nie jest to turbo diesel, ale jak na 16-o zaworową konstrukcję lubiącą raczej wyższe obroty jest naprawdę nieźle.
5,0
Skrzynia biegów
krótka droga zmiany biegów,mechanizm bardzo precyzyjny, biegi trafiają w swoje miejsce, nie ma tendencji do haczenia, przyjemna zmiana biegów i to wszystko niezależnie od szybkości zmiany przełożeń.dodatkową zaletą jest brak jakichkolwiek luzów lewarka.
4,0
Układ jezdny
zestrojony raczej komfortowo, ale pozwala także na w miarę dynamiczną jazdę.z zależności od nawierzchni lub obciążenia nad lub podsterowny, na dobrych oponach łatwy do opanowania, jednak do naprawdę szybkiej jazdy ze względów bezpieczeństwa należy założyć twardsze zawieszenie (sprężyny/amortyzatory) wysokość : -30mm z oponami 195/50/15 zapewnia idealny kompromis :komfort/prowadzenie/eksploatacja.największe zastrzeżenia można mieć do średnicy zawracania, ale nie zapominajmy,że jest to auto z przednim napędem, dodatkowo zorientowane na delikatny sport, więc jeżeli ktoś chce wybierać między poręcznością, a dobrym trzymaniem w szybkich zakrętach niech wybierze inny model.
Komfort
3,0
Widoczność
mocno ograniczona ze względu na dość niskie umieszczenie foteli i ogólnie głęboką budowę.czasem komuś mogą zdarzyć się problemy z wyczuciem obrysu samochodu,lecz dla wprawnych kierowców z wyobraźnią nie stanowi to większego powodu do zmartwień.
5,0
Ergonomia
wnętrze jak na lata produkcji wydaje się dość ergonomiczne.do dyspozycji mamy dość pojemne kieszenie w bardzo długich drzwiach, schowek w podłokietniku, standardowy schowek przed pasażerem, dodatkowy schowek na drobne przedmioty pod radiem (wszystkie 3 zamykane - główny na kluczyk) jak na autko z nadwoziem targa/coupe (SR) z przodu siedzi się na prawdę wygodnie.z tyłu miejsce raczej dla niewielkiego psa, subwoofer lub dodatkowe miejsce na zakupy czy położenie dachu..wszystkie dźwignie,przełączniki w zasięgu ręki, proste i czytelne w obsłudze.zegary również czytelne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja/ ogrzewanie jest zaletą.ogrzewanie działa naprawdę bardzo sprawnie (zasługa małe ,szczelne nadwozie), wentylacja też daje radę.w lato do wyboru : klimatyzacja/dach targa.ale nawet puszczenie dmuchawy w letnie,upalne dni skutkuje zazwyczaj chłodniejszym wiaterkiem (nie zimnym)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to samochód rodzinny.służy raczej do czerpania przyjemności z jazdy.jak na zewnętrzne gabaryty pojazdu dość dużo miejsca dla kierowcy i pasażera oraz w bagażniku,praktycznie zerowa przestrzeń na tylnej "kanapie", aczkolwiek jeżeli pójdziemy na kompromis to nawet cztery osoby pojadą z zastrzeżeniem,że to musi być naprawdę krótka trasa.nie wyobrażam sobie upychania do tyłu trzech osób, a zdarzają się przypadki rejestrowania tego modelu na 5 osób.
5,0
Wyciszenie
silnik cichy w całym zakresie obrotów.oczywiście,że po przekroczeniu ok 3.5tyś obr/min jest słyszalny, ale nie powoduje bólu uszu ,czy zmęczenia.cichy,charakterystyczny gang wysokoobrotowego silnika.16 zaworowe konstrukcje są głośniejsze od 8 zaworowych,a nikt nie powinien narzekać na hałas silnika,który (jeżeli nie ma odcięcia ) kręci się do końca skali obrotomierza bez najmniejszych oporów.poza tym są ludzie, kórzy lubią słyszeć,że silnik pracuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak na osiągi, które gwarantuje jednostka napędowa nie jest to źle.nie będę pisał ile palą moje egzemplarze, ale w dużym uogólnieniu można napisać miasto - 8-9l/100km trasa - 6-9l/100km są to oczywiście wartości uogólnione i mocno uśrednione, ale można je traktować jako przedziały spalania sprawnych, dobrych silników.
3,0
Stosunek jakość/cena
jak wyżej. + auta z otwartym nadwoziem często gubią geometrię,przeciekają,krzywią się itd. w niedotkniętym przez groźny wypadek nissanie nie występują problemy ze sztywnością nadwozia, przeciekaniem dachu, czy szumami opływającego powietrza. jedyną i największą wadą samochodu jest poprowadzenie wężyków odpływowych z dachu wprost do tylnych błotników.więc nawet jeżeli auto wygląda na zadbane i nie zjedzone przez "rudą" to i tak zaleca się wycieczkę do bagażnika pod wykładziny i obejrzenie dokładnie kielichów oraz samych błotników.... często ich tam ...... nie ma .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zdarzają się samochody z przebiegiem dużo powyżej 250tyś km, legitymujące się idealnym stanem technicznym. samochód jest dość bezawaryjny i jest w stanie wybaczyć błędy młodych użytkowników.jest raczej nie czuły na ostrą jazdę.nigdy nie zawodzi sam z siebie.większość awarii da się przewidzieć, nie zdarza mu się odmawianie współpracy w trasie.ogólnie bardzo porządnie zbudowany samochód, trwałością przewyższa nie tylko konkurencję, ale i samochody wyższych klas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
podczas mojej przygody z Nissanem 100NX nie zdarzyły się żadne poważne lub nieprzewidziane usterki, a muszę dodać,że samochody te nie mają u mnie łatwego życia.przy zachowaniu odrobiny dbałości (regularna wymiana świec,filtrów,olejów itd )samochód odwdzięcza się długą,bezawaryjną pracą.choć zdarzają się wyjątki w których coś się zepsuje, ale nie ma rzeczy nie zniszczalnych.ogólnie prędzej się znudzi niż zepsuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan 100NX