Jeden z lepszych samochodów. Wybrałem II zamiast III bo było lepsze wyposażenie, ale w 2015 to już gorzej wygląda. Tu i ówdzie rdza i trzeba poprawki lakiernicze robić ale całość rewelka. BEZAWARYJNY, nawet jak coś zawiedzie to do domu dojedziesz. Przewody hamulcowe stalowe i przydałoby się wymienić (korozja) na miedziane ale to żaden koszt i można zrobić u "kowala". jechałem ponad 130tyś (220-353tyś) i tylko paliwo i olej, (no wiadomo klocki szczęki paski itp) końcówki wachaczy 42zł, końcówki drążków 38zł, rozrząd 320zł (2x pasek + 3x napinacz pompy nie wymieniamy jest na zewnętrznym pasku)Uwaga przy wymianie na znaki zwłaszcza wałka pompy olejowej polecam forum "mitsubishi eclipse". Samochód wyrywny niby 133 KM ale kręci do 8 tyś. i prawie nie ma rywala w swojej klasie
Wrażenia
5,0
Silnik
idealne osiągi- małe spalanie praktycznie bezawaryjny, przy 350tyś troszkę pije oleju (benzyna 16V) ssa po zaworach ale 0,5l na 2tyś da się przeżyć
4,0
Skrzynia biegów
tu trochę gorzej przy 300tyś koniec 5-biegu ale na 4-ce 160km/h spoko i nawet nie pali dużo więcej jakieś 1-1,5l na 100km LPG. naprawa 1200zł lub za 500zł cała skrzynia, ale to wina poprzednika bo chyba nigdy nie zmienił oleju
4,0
Układ jezdny
trochę się przechyla na zakrętach ale to przecież wan 7-osób, swoją drogą czy jadę sam czy w siódemkę + bagaże prawie jednakowo się prowadzi. Promień skrętu mógłby być lepszy
Komfort
5,0
Widoczność
Idealna z przodu wszystko a z tyłu to prawie widzę hak pod zderzakiem
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, troszkę lewarek zmiany biegów za bardzo z tyłu ale za to ręka cały czas na podłokietniku
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu mogło być lepiej ale jak na wana to spoko Klima daje radę a na grzanie trzeba trochę poczekać (wina LPG i parownika)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca dużo ale w środku 3 grubasy mają problem a w trzecim rzędzie tylko niskie osoby (185cm wzrostu nic nie słyszy bo ma uszy między kolanami} Przy 7-osobach nie ma bagażnika ale przy 5-ciu rewelka a przy 2-óch można słonia przewieść i dwie żyrafy
4,0
Wyciszenie
Tu niestety słabo, słyszę każdy kamyk pod kołami ale za to w ogóle silnika
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
generalnie 1/3 ceny najtańszych "niemców" oczywiście zwykły mechanik a nie autoryzowany wymieniacz części Spalanie ok11l100km gazu LPG (sekwencja)
5,0
Stosunek jakość/cena
Staruszek 18lat bardzo tani i niezawodny większa rodzina niezbyt zamożna jeszcze przez parę lat się ucieszy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żaróweczki przy licznikach, czujnik wstecznego (naprawiłem a nie wymieniłem xD) tylne tarcze za szybka korodują ale 45zł to niewiele za nowe
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Piąty bieg koło + łożysko (słabe smarowanie trzeba pilnować oleji) reszta bezawaryjna nawet silnik nie "kolizyjny"
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 GLXi 133KM 98kW
[l/100km]