gdyby nie tylne amortyzatory (siadające powszechnie jak sie dowiedziałem), zbytnia miekkość na zakrętach i... szalone ceny przeglądów (!) ocena byłąby doskonała...
Wrażenia
4,0
Silnik
lepiej niż dobrze ale doskonale to jeszcze nie. Brakuje odczuwalnego przyśpieszenia na 2-im biegu. Trzeba się przyzwyczaić do przełożeń.
Silnik b.elastyczny
4,0
Skrzynia biegów
berz zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
2 wady ! :
1. źle się zachowuje na zakrętach (jest za miękki - strach szybciej jechać na zakrętach)
2. źle dobrane tylne amortyzatoty - każdy kto ma ten model musi je wymieniać już po 30 - 60 tys....
(skandal w tak markowej firmie)
Komfort
3,0
Widoczność
ogólnie nieżle ale widoczność od tyłu ograniczają szerokie tylne słupki - trzeba bardzo uważać przy cofaniu...
5,0
Ergonomia
rewelacyjne fotele - możan jechać cały dzień i plecy znoszą to b.dobrze.
Samochód b.przyjemny w prowadzeniu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest ok - bez rewelacji ale i bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu - ok , z tyłu nieźle
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużucie paliwa (wersja 1.9 diesel) - super! - od 4,5 l do 5,6 l/100km.
Ale... -
co z tego gdy to co zaoszczędzi się na paliwie trzeba (z nawiążką- i to jaką!!!) oddać na drogich przeglądach i gangstersko- bezszczelnie wysokich cenach części!!! - jak się dowiedziałem że za przegląd po 90 tys.km (z wymianą paska rozrządu) muszę zapłacić 2.500 zł to mnie zatkało i odechciało się tego samochodu...
(zamiast na urlop opłacałem przegląd...)
dla porównania - WSZĘDZIE, w samochodach o zbliżonej wielkości, przegląd z wymianą paska rozrządu to koszt ok 3 razy mniejszy.
3,0
Stosunek jakość/cena
ocena byłaby dobra gdyby nie kozty utrzymania...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok - do przyjecia (nie chce mi sie wymieniać paru drobiazgów które jednak wystąpiły - nic poważnego)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic popważnego (poza wymianą tylnych amortyzatorów) - nie było
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 DI-D 102KM 75kW
[l/100km]