Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Space Star (1998)

JK, 14 lat temu
Silnik 1.9 DI-D 102KM 75kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Space Star (1998) 1.9 DI-D 102KM 75kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ogólnie: nidgy nie zwracałem uwagi na auta tego typu a okazało się, że to niezłe i nawet dośc fajne auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wypadające przełączniki opuszczania szyb (łamią się ośki).
4,0
Całokształt
Dobry samochód, który nie udaje, że jest czymś więcej. Niezawodny i sprawie jeżdżący. Wyglądem nie rzuca się w oczy, a jednocześnie jest elegancki (wersja DI-D Komfort - inne wyglądają różnie, najbrzydsze są benzynowe 1.3 z czarnymi zderzakami i malutkimi kółkami): stylistycznie się nie starzeje. Idealne auto do napadu na bank: ani duże, ani małe, ani \"zajefajne\" ani brzydkie. Nie zauważają go złodzieje ani wandale (ani właściciele... zdarzyło się parę razy mi i mojej rodzinie stać tuż obok niego i szukać go na parkingu, szczególnie na tych dużych przed marketami). Wersje po liftingu wyglądają ciekawiej. Warto tylko pamiętać, że nie jest to wół roboczy: duże obciążenie i polne drogi nie są dla tego samochodu najlepsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.9 turbodoładowany common rail z Renault. Latem w trasie z włączoną klimatyzacja potrafi spalić 5,5l/100km. Średnie spalanie 6-6,5l/100km. Można jeździć płynnie nie przekraczając 2000-2500 obrotów. Minusem jest wyraźna turbodziura i raczej mało delikatny przyrost momentu obrotowego: w połączeniu z pedałem gazu \'drive by wire\' (brak mechanicznego połączenia z silnikiem) zdarza się czasem zgasić silnik przy ruszaniu albo w zrobić widowisko w nietypowej sytuacji: zakopanie się przy ruszaniu pod górę na łące albo spalenie gum przy szybkim ruszaniu. Po prostu wymaga wyczucia.
4,0
Skrzynia biegów
OK. Czasem wydaje się, ze przydałby się 6-ty bieg. Zdarza się włączyć czwórkę zamiast dwójki, ale poza tym biegi można zmieniać dwoma palcami.
4,0
Układ jezdny
Tu sprawa przedstawia się dwojako. Układ kierowniczy jest \"gąbczasto-mięsisty\". Czasami wydaje się, że auto z opóźnieniem reaguje na ruchy kierownicą (przesiadając się z przygotowanego do KJS małego samochodziku na nisko profilowych oponach można się na pierwszym szybszym zakręcie wystraszyć). Niby jest w miarę precyzyjny ale nie daje odczucia kontaktu z jezdnią. W dodatku jest bardzo wrażliwy na moment obrotowy: przy ostrym przyspieszaniu auto zaczyna wyraźnie myszkować. Koleiny pogarszają sprawę, auto wyraźnie \"szuka\" gdzie by tu zjechać. Samo zawieszenie jest dobre. Wbrew odczuciom kierowcy (co powodowane jest układem kierowniczym) auto jest neutralne w prowadzeniu a po ujęciu gazu w zakręcie łagodnie przechodzi w łatwą do kontrolowania nadsterowność. Ośnieżone zakręty zimą to czysta przyjemność: auto daje się łatwo kierować gazem. Trzeba natomiast uważać na niską ładowność. Co do komfortu jazdy jest dobrze, ale auto nie lubi krótkich nierówności a niektóre progi zwalniające powodują lądowanie \"na nosie\". Sprawa znana: dobre zawieszenie na Europejskie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku. Sytuacje poprawiają dość duże lusterka zewnętrzne. Maska opada pod ostrym kątem, prawie równo z szybą, więc trzeba uważać. Dobrym pomysłem może być wyciągnięcie środkowego tylnego zagłówka.
3,0
Ergonomia
Minivan: pozycja za kierownicą raczej \"krzesłowa\", kierownica albo nisko jak w samochodzie albo wysoko ale jak w autobusie. Auto cierpi na typowy problem: dla osób wysokich pedały są za blisko a kierownica za daleko i niestety nie da się tego \"przeskoczyć\". Sama kierownica w wersji sprzed liftingu jest po prostu brzydka i przypomina typowe kierownice starszych Japończyków: na pewno nowsze kółko jest bardziej wygodne i ładniejsze. Z tyłu siedzi się fajnie, w czym udział ma przesuwana tylna kanapa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem chłodzi (klimatyzacja). Właściwie nie za bardzo jest o czym się rozpisywać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość miejsca przeciętna, z tyłu jest nieźle. Dopóki pamięta się, że to tak naprawdę wysoki kompakt a nie mała ciężarówka jest OK.
3,0
Wyciszenie
Jest OK, szum wiatru raczej niesłyszalny. Potrafią natomiast hałasować plastikowe elementy wnętrza: szczególnie deska rozdzielcza sprawia wrażenie taniej i takie też wydaje odgłosy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze: auto bezawaryjne a spalanie śmiesznie małe. Dobra dostępność części, oryginalnych i zamienników. Cały \"dół\" pasuje od Mitsubishi Carisma i Volvo serii 40 a układ napędowy od Renault.
4,0
Stosunek jakość/cena
Można znaleźć poniżej 20tys. auto bogato wyposażone i w dobrym stanie, którego nie trzeba się wstydzić, nawet za granicą. W porównywalnych cenach są Nissany Almera Tino 2.2 diesel. Jako współczesne auto nie toleruje oszczędzania na czynnościach obsługowych i częściach: warto na przykład zainwestować w dobre opony (patrz opis układu kierowniczego), ale w zamian jest praktycznie bezawaryjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubią odpadać przełączniki opuszczania szyb, deska rozdzielcza potrafi hałasować, o czym już pisałem. Czasem przepali się jakaś żarówka na desce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie dzieje się nic poważnego poza normalnym zużyciem. Brak najmniejszych ognisk rdzy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 DI-D 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Space Star (1998) 1.9 DI-D 102KM 75kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Space Star (1998)