Inne
: Wygoda podrózowania, wsiadania i wysiadania, obszerność wnętrza, ergonomia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: pompka spryskiwacza tylnej szyby
5,0
Całokształt
Pełna elektryka (szyby, szyberdach, regulowane i podgrzewane lusterka), nawigacja (nieużyteczna w Polsce), klima, dosyć dobre radio z odtwarzaczem cd i cc, kolorowy wyświetlacz komputera, nawigacji i radia.
Przód samochodu dosyć niski. Podwozie ma tendencję do korozji po 6 latach w Polsce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry, mocny i niezawodny silnik pomimo skomplikowanego systemu wtrysku paliwa. W czasie całej eksploatacji dwie usterki: pierwsza zerwanie się paska rozrządu 20tkm przed drugą wymianą skutkowało wymianą silnika (było szybciej i niedużo drożej, kpl. silnik z gwarancją 1400 zł), druga uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu podczas zakładania drugiego silnika (wyszło po roku)- przełożenie z uszkodzonego silnika załatwiło sprawę.
5,0
Skrzynia biegów
Przy wymianie silnika (przebieg 165 tkm wymiana tarczy i łożyska sprzęgła. Ze skrzyni biegów na luzie czasem dobiegają lekkie stuki, ale nic się nie dzieje.
4,0
Układ jezdny
Na polskich drogach wybijają się gumowe elementy zawieszenia. Oryginalne wahacze z przodu wytrzymały 200 tkm. Niedrogie części dostępne w zamiennikach.
Samochód dosyć wysoki, wrażliwy na boczny wiatr. Pochyla się na ostrych zakrętach przy dużej prędkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja kierowcy zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Przedni lewy słupek z racji swojej szerokości nieco zasłania lewy przód przy skręcaniu, ale i tak nie ma porównania do Seata Alhambry czy Sharana - tam to dopiero jest porażka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, tak jak w VW tylko że ładniej. Przednie fotele bardzo wygodne i dobrze trzymające. Tylna kanapa nieprofilowana ale niemęcząca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średnia wydajność klimy ale swobodnie wystarczała w Bośni przy +44 C w cieniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla osób podróżujących tym autem. Znajomi których czasami podwożę zaskoczeni są ilością miejsca wewnątrz. Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje bardzo duża przestrzeń ładunkowa jak na takie auto.
3,0
Wyciszenie
Przy dużych prędkościach słychać opony i wiatr. Nadwozie szczelne nic nie przecieka nawet szyberdach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dojazd do Sopotu z Kartuz 5,3l/100 km.
Średnie zużycie (zimny silnik krótkie trasy 2km) 7,7l/100 km.
Długie trasy duże prędkości klima 4500 km 120km/h 6,8 l/100 km.
Trasa w Niemczech 750 km 130 - 150 km/h 6,5l/100 km
Spokojna jazda pozamiejska 6l/100 km.
Pamiętajmy że jest to silnik benzynowy ponad 120KM który napędza dosyć ciężki samochód.
Ceny części na poziomie cen części do Golfa a nawet taniej. Pojazd sam serwisuję, jedynie wymiana silnika to koszt ok. 300 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jestem drugim właścicielem, samochód kupiony w Niemczech z przebiegiem 92 tkm.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czterokrotna wymiana pompki spryskiwacza tylnej szyby (koszt pompki 17 zł), przełącznik kierunkowskazów nie wraca sam ze skrętu w lewo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak w opisie usterek silnika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 GDI 122KM 90kW
[l/100km]