Silnik
: pomimo pewnych mankamentów polecam to auto!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Auto oceniam na prawdę nieźle. Zaczynając od przestrzeni- rewelacja, auto wydaje się zewnętrznie niewielkie, a wnętrze jest na prawdę obszerne (nadmieniam że poruszam się nawet busami więc mam porównanie). Materiały wykończeniowe są dobre i deska rozdzielcza nawet dziś nie wygląda na przestarzałą. Plastiki niby twarde ale są dość trwałe i nie wyglądają tandetnie jak w VW. Łatwo zająć pozycję za kierownicą i siedzimy wysoko jak to w mini wanie- długie trasy nie stanowią żadnego problemu dla komfortu podróżowania- trasa Gdańsk-Zakopane- bez problemu. Mam zastrzeżenia do trwałości zawieszenia siedziska- nie ważę 150 kg a fotel się pode mną zarwał- dobrze że udało się to naprawić. Siedziska są obszerne i wygodne. Silnik 1,3 jest wystarczająco dynamiczny i wbrew pozorom radzi sobie z masą pojazdu- można żwawo wyprzedzać itp a spalanie rewelacja i to bez LPG. Problemem jest korozja progów, klapy bagażnika nad listwą i nadkoli - tu zabezpieczenie antykorozyjne po latach zawodzi.
Jeszcze jedno- po złożeniu tylnej- przesuwanej zresztą kanapy- przewiozłem nim rogówkę w dwóch częściach i sofę dwuosobową w całości! to wystarczająca reklama dla przestrzeni ładunkowej tego auta!
Wrażenia
5,0
Silnik
Daję świetną ocenę za ten silnik, żwawy i pali bardzo mało ( nie jestem bajkopisarzem) trasie potrafi spalić 5,5 l a w mieście ok 7,5-8l. Maksymalnie 10l zimą na krótkich odcinkach. Przejechałem nim kilkadziesiąt tyś km i nie zawiódł.
4,0
Skrzynia biegów
przełożenia są bardzo dobrze dobrane- problemem jest zawodny mechanizm tulejek, co objawia się problemem z wrzucaniem jedynki i wstecznego- jednak niedrogie zamienniki, godzina pracy i jest jak w nowym aucie
3,0
Układ jezdny
wygodne ale nietrwałe- cóż, polskie drogi :( padają sworznie, końcówki, tuleje- ale nie bardziej niż w innych autach w Polsce, takie mamy drogi. Z tyłu wielowachacze- skrzypiące gumy na tulejach- ale po tylu latach mają już prawo.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort doskonały- wysoka pozycja, 4 osoby na pokładzie bez zastrzeżeń, zresztą 5 osób nawet w mercedesie S-classe nie pojedzie wygodnie
5,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń, wszystko na swoim miejscu- jedynie regulacja lusterek ukryta za kolumną kierownicy i polecam regulację wyłącznie na postoju.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
miałem wersję bez klimatyzacji, latem bywało ciężko, ale nagrzewanie zimą super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
doskonale dla czterech osób, możliwości transportowe rewelacyjne- wiozłem sofę, rogówkę, pralkę itp- super!
3,0
Wyciszenie
do 100km/h super, przy większych prędkościach daje o sobie znać 1,3 pojemności i brak wygłuszenia pod maską
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
rewelacja jeśli chodzi o spalanie, części zamienne dostępne w tych samych cenach co do innych marek zachodnich, wyjątek to przewody wysokiego napięcia- pasują jedynie oryginalne! koszt 800zł w aso - nie znalazłem zamienników a szukałem w różnych firmach- oczywiście występują zamienniki na pudełku- ale nie pasują fizycznie- mają za szeroki kołnierz gumowy ( nie wiem na czym się wzorowali producenci) oryginał to chyba sumimoto...
5,0
Stosunek jakość/cena
są aż za tanie jak na to co otrzymujemy- polecam z całego serca
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drogie przewody W/N, zawieszenie delikatne jak na polskie drogi- częsta wymiana tulei i końcówek, zarwany fotel, skorodował główny przewód hamulcowy., korozja nadwozia, padły siłowniki gazowe klapy,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pękniecie głównego przewodu hamulcowego podczas jazdy- dobrze że nie w górach! nigdy jednak nie zawiódł silnik, skrzynia, elektryka itp.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 86KM 63kW
[l/100km]