komfortowy rodzinny samochód do spokojnej jazdy, największe atuty: 3-letnia gwarancja, przestronne i wygodne wnętrze, bogate wyposażenie seryjne (m.in. klima), dobre właściwości jezdne.
Główne wady: za mały silnik, trochę za mały podstawowy bagażnik. Poza tym bardzo podoba mi się jego sylwetka (gdyby jeszcze większe koła...) oraz estetyka wykończenia wnętrza (szaro-niebieska kolorystyka).
Wrażenia
4,0
Silnik
uwzględniając, że jednak silnik 1.3 jest trochę za słaby do takiego samochodu, zachowuje się on zgodnie z oczekiwaniami
4,0
Skrzynia biegów
opory mogłyby być trochę mniejsze
5,0
Układ jezdny
bardzo przyjemnie i bezpiecznie, bardzo zwrotny
Komfort
4,0
Widoczność
dość duże martwe pole po bokach z przodu, konieczność wyjęcia środkowego tylnego zagłówka żeby coś widzieć do tyłu, bardzo dobre boczne lusterka wsteczne, stosunkowo wysoka pozycja za kierownicą uprzywilejowuje w stosunku do kierowców większości samochodów osobowych
4,0
Ergonomia
super wygodna pozycja za kierownicą, łatwe wsiadanie i wysiadanie, wygodne schowki i półki, brak kontrolki świateł mijania, firmowego radia można słuchać wyłącznie jeśli kluczyk jest w stacyjce, do kategorii ergonomii zaliczam też instrukcję obsługi, która moim zdaniem powinna być bardziej precyzyjna, np. w stosunku do komputera pokładowego czy radia (musiałem wzywać fachowca do RDS, bo w instrukcji nie było informacji, że przypadkowo wyłączony RDS moża włączyć z powrotem określoną kombinacją klawiszy)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
kompromitujący błąd konstrukcyjny (przyznali mi to w serwisie): dysze nawiewu na przednią szybę są umiejscowione z prawej strony, przez co bardzo często pasażer ma juz przed sobą czystą i suchą szybę a kierowca jeszcze nic nie widzi, sytuacja poprawia oczywiście seryjnie montowana klima
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
samochód bardzo przestronny i elastyczny, jednak standardowy bagażnik dość mały, jego powiększenie poprzez przesunięcie kanapy odbywa się kosztem dramatycznego pogorszenia wygody jej pasażerów
3,0
Wyciszenie
jak dla mnie, na tę klasę samochodu, hałas w kabinie jest za duży już przy prędkościach rzędu 110-120 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie można zejść do 5 l/100 km ale trzeba utrzymywać prędkość ok. 100 km/h, w mieście nie udaje się zejść poniżej 8-9 l, za to na niemieckiej autostradzie przy szybkości 155 km/h komputer pokazywał spalanie ponad 20 l/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
kupując samochód w 2001 roku zrobiliśmy dokładne rozeznanie rynku: wszystkie auta o zbliżonych parametrach i wyposażeniu były znacznie droższe
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana mechanizmu ręcznego ustawiania lusterek bocznych (wada fabryczna), czasem przy upałach na kilka minut od uruchomienia blokuje się prędko- i obrotomierz (autoryzowane serwisy są bezradne), raz trzeba było w serwisie resetować komputer
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do tej pory nic, chociaż niepokoi nas dudnienie gdzieś przy kolumnie kierownicy podczas niektórych skrętów w lewo (czekamy do przeglądu)