Ciekawy, niestandardowy samochód dla indywidualisty/ki z rodziną - tak przynajmniej mówi reklama tego wozu sprzed 15 lat.
Lekko podwyższone zawieszenie jak w miejskiej terenówce. Pojemna buda jak w kombiwanie. Silnik o sportowym zacięciu, spojlerek, białe zegary i alufelgi w standarcie. Ten samochód ma skomplikowaną, ale zdecydowanie sympatyczną osobowość.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocny silnik jak na taki samochód. Przyspieszenie do setki w ok. 10 sekund. Wyprzedzanie nie nastręcza trudności - ma spory zapas mocy. Lepiej czuje się na wysokich obrotach. Zdecydowanie sportowa charakterystyka.
3,0
Skrzynia biegów
Nie sprawia kłopotów. Biegi wchodzą z lekkim oporem, ale w końcu samochód ma już 11 lat.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry. O ile dobrze zrozumiałem opisy na angielskich stronach samochód ma płytę podłogową wspólną z Pajero. Nawet jeśli to nieprawda, to luzu ma dużo i świetnie sprawdza się w lekkim terenie, nie mówiąc już o krawężnikach. Drogi trzyma się bardzo dobrze, oczywiście biorąc poprawkę na wysoki środek ciężkości. W standardzie są hamulce tarczowe, bardzo czułe i mocne.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest doskonale - wysoko się siedzi, więc wszystko widać, duże szyby, dobre lusterka.
5,0
Ergonomia
Doskonała, jak to w japończyku. Bardzo dobrze spasowane i dobrej jakości, miękkie plastiki. Po tylu latach w zasadzie nic nie jęczy ani skrzypi. Firmowe białe zegary dodają seksu. Wszystko jest na swoim miejscu, może hazard mógłby być trochę wyróżniony, bo jest w rzędzie innych przełączników, ale to drobnostka.
Świetne, kubełkowe fotele. Kierowcy ma regulację w pionie, co jest ważne dla osób zbyt wysokich lub zbyt niskich jak na ergonomiczne standardy. Kierownica także regulowana.
Podłokietnik! Nawet nie wiedziałem, jakie to ważne w trasie!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag, wszystko działa (także klima).Podgrzewane lusterka to rewelacja zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca, dzielona tylna kanapa, wielki bagażnik. Miejsca na nogi jest tyle, że wozić można nim koszykarzy. Dzieciaki mają z tyłu prawdziwy plac zabaw. Odsuwane tylne drzwi powodują, że wsiadanie i wysiadanie jest łatwe, szczególnie na ciasnych parkingach. A po wyjęciu foteli robi się z tego ciężarówka.
3,0
Wyciszenie
Mógłby być cichszy... Nie jest to wielki hałas, ale do Rollis-Royce\'a mu sporo brakuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sprawdziłem: 8.2 litra w trasie w idealnych warunkach i bardzo spokojnej jeździe obliczonej na ekonomiczne spalanie. W mieście, przy cięższej nodze, więcej.
Nie jest to popularny samochód, na szrotach jest ich niewiele, ale na Allegro można sporo rzeczy znaleźć. Jakby co to pozostaje ASO, które się ceni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za niecałe 10 tysięcy to jestem wniebowzięty.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam wóz od pół roku, więc niewiele mogę powiedzieć. Jedyne naprawy po zakupie to spalona kostką od reflektora i naprawa centralnego zamka w klapie. Coś się dzieje z ogrzewaniem tylnej szyby - parę pasków ewidentnie nie działa. Problem był z roletą - plastikowe uchwyty do mocowania jej do foteli urywają się notorycznie, większość rolet na Allegro też ich nie ma, więc trzeba zwracać na to uwagę. Ja przynitowałem zamiast zatrzasków kawałki rzepów - nie wygląda to profesjonalnie, ale działa doskonale.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie, odpukać, nic się nie działo. Silnik zdrowy. Karoseria w doskonałym stanie, blachy są ocynkowane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 122KM 90kW
[l/100km]