Inne
: Silnik zrywny, super skrzynia biegów i spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Jak Twoje auto ma wiecej niz 10 lat zadbaj koniecznie o progi i nadkola za wczasu.
4,0
Całokształt
Całokształt 4+
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik trochę głośny i drga. Być może jakaś nieszczelność w wydechu. Za to dość dynamiczny jak na taka wielką budę 1700 kg prawie.
4,0
Skrzynia biegów
Może być, łatwy dostęp do skrzyni, bardzo krótka, jedynka działa jak dwójka w normalnym aucie. Można ruszyć załadowanym pod górę i to bez duszenia w gaz. Rewelacyjna trójka - idealnie dobrana do jazdy w korkach, auto przyśpiesza normalnie od 15km.h na trójce, w normalnym aucie musiał bym mieć 2jke wtedy. Brakuje 6go biegu.
4,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi dziury, koła 15stki, zawieszenie dość masywne, to bardzo dobrze bo jest przystosowane do ciężarów (w L400) a SG to multivan i zawieszenie pracuje dużo poniżej swoich możliwości wytrzymałościowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i na boki super, gorzej do tyłu. Siedzi się wysoko więc ma się poczucie bezpieczeństwa i lepiej ma się rozeznanie w wąskich przesmykach czy się auto zmieści. Super wielkie lusterka boczne, widać w nich wszystko jak na plazmie 42 cale, rewelka.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobre wyposażenie, ładna tapicerka biało siwa, płaska podłoga od kierowcy aż do tylnej klapy, pasażer przedni bez problemu może przejść na tył w czasie jazdy, jest sporo miejsca, jak się wywali 2 rząd siedzeń i złoży trzeci na boki to można położyć materac i spać. Siedzenia normalnie rozłożone w łóżko nie nadają się do spania, zbyt nie równa powierzchnia i trochę ciśnie w tyłek na złączeniach rozłożonych rzędów foteli. Dużo bajerów, typu rozbudowane lampki i światełka, zapalniczki 12V, popielniczki, miejsce na puszkę pepsi, miejsce na stolik do picia wódki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, moja wersja posiada dodatkową nagrzewnicę pod 2 rzędem siedzeń, stalowe przewody od niej lubią korodować, jak Ci je przeżera to lepiej zmień na gumowe bo to są odczepy od rur chłodzenia silnika, jak któryś pęknie to wyleci cały płyn chłodzący. Z 2 strony do tych odczepów (trójniki) można doczepić i jeszcze 2 nagrzewnice jak komuś za zimno i wsadzić do auta gdzieś.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w multivanie, bardzo dużo miejsca. Są dostępne obrotowe fotele kapitańskie więc jak się da stolik miedzy 2 a 3 rzędem siedzeń to wychodzi prawie camper.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie, głośne auto, ale może to wina nieszczelności wydechu, muszę to sprawdzić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką wielką budę to idealnie, Previa się chowa czy tam Chevrolet. Kupiłem auto bo właśnie nie opłacało się kupować osobówki, która spali 1 - 2 l mniej gazu na setkę, a ładowność zerowa i miejsca mało. To zaważyło na decyzji o zakupie. Nie wiem ile dokładnie pali ale nie cale 40 l gazu starcza na jakieś 350 km po mieście średnio lekką nogą. Podobno da się zejść poniżej 9 l LPG na trasie lekką noga oczywiście.
5,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku doskonale, kupiłem auto za kilka tys zł, podrdzewiałe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzyma się nie źle, chociaż pancerna toyota to to nie jest.....
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na tyle rożnych systemów w środku jak w mercedesie klasy S, to o dziwo prawie wcale się nie psuje nic.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V GL 113KM 83kW
[l/100km]