Auto jest super, bardzo niezawodne, świetnie się prowadzi, najlepszy napęd na świecie ;-). Mało spala, silnik 200KM w trasie pozwoli jechac na spalaniu około 7 i coś L/100km , niecałe 8 litrów. To zasługa silnika 200KM i automatu zestopniowanego lepiej niż roczniki do 2008. Oczywiście jak się ciśnie to spali więcej.
Ale ma jeden mankament: rdza ruda ale z małym apetytem na pajero, która jakby go nie zabezpieczać, to by go jadła powoli. I troszkę głośne auto w porównainu z kombi klasy premium, z tym ż eto raczej trzeba porównywać z podobnymi ciezkimi autami o geometrii kostki rubika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mega niezawodność, nic się nie dzieje, prosta konstrukcja, egr elektryczny, turbo potężne, moc moment odpowiednie, jak ciepły nie jest głośny, długo się grzeje bo oleju i wody jest po 10 litrów. Stabilny termicznie, posiada chłodnice oleju silnika. Wg mnie jeden z najlepszych silników na rynku z wtórnego rynku dla użytkownika który dba ale i wymaga niezawodnosci w kazdych warunkach, również na wyprawach offroad a nie tylko pod domem.
5,0
Skrzynia biegów
OK. Również pochwała za niezawodność. Nic się z tym nie dzieje. Klasyczny hydrokinetyczny 5 biegowy automat. Przełączanie jest z wiekszym poślizgiem niż klasyki z vagów, wiec niektórym moze się wydawać że ospała bo dłużej jedzie na poślizgu , ale tak to działa i dobrze działa. Czasami mam wrażenie że ma 2 razy wiecej biegów niz ma :-)
5,0
Układ jezdny
Pancerny, prosty konstrukcyjnie, zawieszenie niezależne, wiec prowadzi się całkiem fajnie jak na terenówkę, albo raczej suv+ (bo to nie prawdziwa terenówka, jednak nie ma sztywnych mostów). Ale dzieki temu jest to najlepszy wybór dla rodziny na wypady turystyczne.
5,0
Karoseria
Nic nie można zarzucić. Łatwe prace mechaniczne, nie rdzewieje, to jest ok. Trzeba konserwować podwozie , ale to jedyne czego można się czepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania w standardzie, nie można narzekać. Jazda z zimnym łokciem równiez wygodna, przeszklenie kabiny przeogromne, tak są właśnie robione terenówki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, prosty pojazd, proste wnętrze, wygoda na krótkich i długich trasach. na wyposażeniu światła automatyczne i automat wycieraczek, bardzo fajne auto.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwa obiegi klimy (przód i tył), oddzielna na tył nagrzewnica i klimatyzacja (tak!!! oddzielny parownik montowany w tylnym nadkolu). Przewietrzanie kabiny od góry na tyle, również wentylacja chłodzenie i grzanie w 3 rzędzie siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Tu minusik, jak chce się mieć ciszej, trzeba zainwestować z 500 zł i na własną rękę wyciszyć dodatkowo wnętrze. Ale to mały wydatek. Przy prędkosciach powyzej 100 słychać i wiatr i silnik. Ale to cena niezawodności silnika, po prostu niezawodną technologię trochę słychać gdy pod maską jest 200 rumaków.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie psuje się, jedynie serwis bieżący. Ale uwaga, lepiej u mechaników znających markę, bo urządzenie diagnostyczne musi być specjalizowane i wiedza mechanika też. ASO ok, ale lepiej u fachowców od marki, którzy są . Cześci org sa drogie, ale sa zamienniki mniej wiecej w połowie cen orginalnych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie to najlepsze auto terenowe (prawie terenowe) dla rodziny. Ostatni rodzynek niezawodnych aut . Świetne ceny z używanych aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma drobnych usterek. Nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nic się nie stało.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 DOHC 200KM 147kW
[l/100km]