Przeniesienie napędu
: Nie zdarzyło się, żebym musiał dzwonic po jakiś \"holownik\" ktory wyciągnie mnie z błota czy zaspy: w każdych warunkach auto radzi sobie świetnie.
5,0
Całokształt
To auto ma 7 lat i nic się w nim nie dziej. Może trochę więcej pali - ale ma prawdziwą klasę. Przez najbliższe 10 lat nie zamierzam go sprzedawać.
Oczywiście nie jest to auto do intensywnej eksploatacji na trasie i pracy Przedstawiciela Handlowego - od tego są inne samochody.
To auto ma określone walory użytkowe nieocenione w pewnych warunkach i za tę pewność i niezawodność trzeba trochę więcej zapłacić.
Wrażenia
4,0
Silnik
wystarczająco - to nie jest wyścigówka i nie muszę pierwszy ruszać ze świateł (chociaż niejeden się zdziwił ;-) Może trochę za głośny, ale mi to nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
Automat rewelacja, blokada dyfra i reduktor i nic więcejnie trzeba. A tutaj gdzie mieszkam przez sporą część roku śnieg, błoto i woda uniemożliwiają dojazd wielu \"normalnym\" samochodom. Nawet ciężką przyczepę przy przeprowadzce w błocie po piasty ciągnąłem jak sanki :-) Zimą w głębokim śniegu tez nigdy nie zastanawiałem się czy przejdę - po prostu jadę.
5,0
Układ jezdny
Patrz komentarze przy silniku i skrzyni.
A poza tym prowadzi się bardzo pewnie, jak na \"klocek\" ważący prawie 2,5 tony.
Komfort
5,0
Widoczność
a czego nie zobaczę to na haku delikatnie poczuję ;-)
5,0
Ergonomia
klasycznie, może trochę topornie - ale dla mnie to jest OK, wszystko na swoim miejscu i nie wiem co jeszcze mogłoby się znaleźć dodatkowo na wyposażeniu: tutaj wszystko jest !!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi jak w lodowce, grzeje tez porządnie łącznie z fotelami. Nawiew na bagażnik to doskonałe rozwiązanie dla pasażerów tej części auta: berneńczyków :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
więcej nie potrzeba. a w bagażniku komfortowe 3 wielkie psy (chociaż 5 się zmieści - każdy chce jeździć i otwarcie tylnych drzwi skutkuje \"zapakowaniem się\" 5 psów i żaden nie chce wysiąść :-)))))
4,0
Wyciszenie
Duży motor i trochę go słychać. Pewnie w Touaregu lub X5 jest ciszej - ale nie zamieniłbym tego auta na inne. No chyba że w celu odsprzedaży i zaoszczędzenia paru tysięcy przy zakuie kolejnego Pajero.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki klocek - nie ma tragedii. Średnio można przyjąć 11L/100km przy standardowym 4x4.
Przeglądy nie w ASO - co 15 tys km około 900 PLN.
Napraw na razie odpukać nie ma - dbając o auto nic się nie dzieje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w zasadzie nic się nie dzieje - jeden drobiazg to klamka przy tylnych drzwiach: jak się zabrudzą styki to nie odbija i nie otwierają się drzwi. Można samodzielnie wyczyścić i jest OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 DI-D 165KM 121kW
[l/100km]