Jestem w pełni zadowolony z Pajero. Jedyne co bym wolał to ten wyższy piąty bieg i dlatego trochę żałuję że nie kupiłem Pajero Sport, podobno lepiej chodzą na asfalcie, a z kolei na to co potrzebuję w teren (dojazd do posesji) powinien też dać radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik chodzi jak należy, pali bez problemu nawet w silne mrozy. Nie bierze oleju. Rozpędza te 2 tony bez problemu, czuć kopa, szczególnie przy 4x4.
Po włączaniu reduktora nie ma problemu z podjazdami.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to typowy japoniec. Siermiężnia, za to niezawodna. Jedynie ten piąty bieg, niewiele wyższy od 4ki i przez to w trasie nie da się pojechać więcej i trudno trzymać auto na niższych obrotach. Max 100km/h aby było komfortowo.
5,0
Układ jezdny
Trakcja jak dla mnie idealna. Trzyma się drogi, czy to asfalt, czy to szuter lub śnieg. Pochłania nasze dziurawe drogi.
W terenie to raczej nim nie bywam. Dojazd do posesji mam przez rzekę, którą brodzi bez problemu. W zimie kry łamie jak lodołamacz, dużo lepiej jak lżejszy model mojej żony.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i wszystko widać. W moim modelu są jeszcze dwa fotele w trzecim rzędzie i one ograniczają widoczność przez szyby boczne. Lusterka jak w tirze.
4,0
Ergonomia
Kilka rzeczy bym przerobił. Ale to indywidualne preferencje. Do przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas mrozów auto zagrzane w kilka minut, za to chłodzi tak że nie trzeba klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygoda i przestrzeń. Absolutnie nie siedzi się upakowanym, pasażerów w tylnych rzędach praktycznie nie czuć. Miejsca na nogi kumpli dryblasów ponoć wystarczająco, nigdy nie miałem okazji jechać z tyłu, zresztą jako pasażer z przodu też nie. Bagażnik wielki. Wszystkie toboły, wózek dziecka, sanki, podobnie jak narty czy inny sprzęt. Jedyne ograniczenie w moim egzemplarzu to dodatkowe fotele, ale nie chce mi się ich wymontowywać.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, choć gdyby ten 5ty bieg był w stanie utrzymać niższe obroty w okolicy 100km/h, to nawet nie potrzebne lepsze wyciszenie. Powyżej 100km/h niestety hałas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu spore zaskoczenie. Jak na samochód o tej masie to pali wyjątkowo mało. Domyślam się że w dużej mierze to zasługa egzemplarza i innym już pali więcej. W zimie, cykl mieszany (nie miałem okazji pojechać nim w trasę na cały bak) pali średni 10-11L, przy 4x4. Przy samej tylnej osi jest litr mniej. Staram się nie przekraczać 3.5tyś obrotów ze względu na hałas silnika, ale znowu do "ekonomistów" nie należę i jak mam ochotę wcisnąć gaz to tak robię.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem tanio to nie mam co narzekać. Ceny eksploatacyjne, no cóż, taki wóz. Nie mam z tym problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic, poza żarówką.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło i zawieszenie. Się zużyło, więc raczej nie usterka, a normalka. Ceny części nie przyprawiają o palpitację serca. Wymiana płynów to coś nowego dla mnie, jeśli chodzi o samochód (poza olejem) i tu ok. 1000zł musiałem wydać. Jak dla mnie auto pancernik, o ile się szanuje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD GL 99KM 73kW
[l/100km]