Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Pajero II Standard

Kuba, 14 lat temu
Silnik 2.5 TD GL 99KM 73kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 350 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mitsubishi Pajero II Standard 2.5 TD GL 99KM 73kW 1991-1999 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeba zwrócić uwagę na możliwą korozję
Silnik : Niesprawny układ chłodzenia owocuje awarią głowicy
5,0
Całokształt
Pajero 2 to takie auto na pograniczu 2 kategorii: całkiem solidny i dzielny samochód terenowy a jednocześnie doskonale prowadzi się po asfalcie. Żaden inny samochód 4x4 którym jeździłem(a było tego trochę) nie łączy tak dobrze tych dwóch mocno przeciwstawnych zalet. Do terenowych wycieczek(bez topienia samochdu po klamki w błocie) Pajero 2 jest wyborem bardzo rozsądnym. Oczywiście są samochody które radzą sobie w terenie lepiej(Patrol, Mercedes G, czy Toyota Land Cruiser serii J7) ale z kolei dożo gorzej jeździ się nimi po asfalcie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.5TDI(czyli 4D56) to taki idealny budżetowy motorek. Odgłos ma jak każdy inny klasyczny diesel - ale trzęsie się jakby trochę mniej dzięki wałkom równoważącym. Dzięki minimum dbałości da się na tym silniczku robić długie przebiegi. Elastyczność jest moim zdaniem wystarczająca - jak ktoś szuka rajdówki to lepiej niech kupi Pajero z silnikiem 3.5V6(210KM) W razie naprawy lub ewentualnego remontu bardzo miło zaskakują dosyć niskie ceny części zamiennych. Oczywiście poza ASO - bo w autoryzowanych serwisach Mitsu to ceny są z kosmosu. Na szczęście wszystko można kupić w normalnych sklepach i nie trzeba świnki rozbijać.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie sprawia kłopotów, biegi wchodzą lekko a \"jedynka\" i \"dwójka\" są na podwójnych synchronizatorach. Przełożenia są dobrane dobrze - nie trzeba mieszać lewarkiem a i da się fajnie ekonomicznie jeździć jeśli ktoś lubi.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest genialne! Samochód przy każdej prędkości - nawet maksymalnej - jeździ jak po szynach. Nie ma żadnego bujania i strachu jeśli są koleiny na autostradzie - a i dziurawe polskie drogi nie robią na samochodzie wrażenia. Jednocześnie bardzo solidna konstrukcja zawieszenia(przód niezależny, tył: sztywny most z blokadą) powoduje, że bez obaw można zjechać z asfaltu i zapuszczać się znacznie dalej niż np. Terrano 2, Fronterą czy Toyotą Land Cruiserem serii 90. Moim zdaniem zawieszenie to najmocniejszy punkt tego samochodu który wybija się znacznie powyżej konkurencji.
Komfort
5,0
Widoczność
W tej kategorii nie można samochodowi nic zarzucić - pewnie dlatego że siedzi się dosyć wysoko.
5,0
Ergonomia
Także w tej kategorii nie można samochodowi nic zarzucić. Fotele są bardzo wygodne, posiadają spory zakres regulacji - wraz z regulowaną kierownicą każdy znajdzie optymalną pozycję. Wszystko jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można narzekać. Ogrzewanie jest wydajne a w zimie przydaje się elektryczne wspomaganie podgrzewania przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie - z tyłu w wersji 3D duże osoby będą mniej zadowolone.
3,0
Wyciszenie
Silniczek jest słyszalny w kabinie. Nie jest to specjalnie denerwujący odgłos - niemniej słychać że to klasyczna jednostka wysokoprężna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nowych w ASO są wysokie - na szczęście wszystko da się kupić w normalnych sklepach lub jako używkę. Ceny części są na poziomie innych samochodów tej klasy - bardzo dużo części można kupić jako zamienniki niezłej jakości. Samochód nie ma praktycznie żadnych elektronicznych wynalazków - przeglądy i naprawy więc są dosyć tanie i nie trzeba szukać żadnych specjalistów. Wystarczy myślący mechanik - najlepiej taki co naprawia prawdziwe samochody a nie jakieś plastikowe wydumki dla \"bananowej młodzieży\" :D
5,0
Stosunek jakość/cena
Pajero nie jest najtańszym samochodem w swojej kategorii. Tańsze są Terrano czy Frontera - droższa jest Toyota Land Cruiser serii 90. Natomiast od Terrano czy Frontery - Pajero jest samochodem lepszym pod niemal każdym względem. Natomiast koszty utrzymania ma znacznie nisze niż konkurencyjny Land Cruiser.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko zależy od stanu technicznego samochodu. Samochód zadbany psuje się bardzo rzadko. Jakość wykonania jest na tyle dobra, że nawet kilkunastoletnie egzemplarze nie są najczęściej żadnymi wrakami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód nie ma jakichś specjalnie słabych punktów. Natomiast trzeba jednak zdać sobie sprawę że swoje lata ma i należałoby się nim zaopiekować nieco troskliwiej niż \"nówką\" z salonu. Zaniedbany układ chłodzenia może spowodować pęknięcie głowicy - na szczęście stosunkowo tanio można kupić nową głowicę. Jedyna dokuczliwa wada z jaką możemy się spotkać to korozja. Ale to cecha chyba wszystkich kilkunastoletnich japończyków. Zatem trzeba kupić egzemplarz zdrowy i porządnie zakonserwować.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD GL 99KM 73kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Pajero II Standard 2.5 TD GL 99KM 73kW
Średni koszt przejechania 100 km
9,00 zł
10,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Pajero II Standard