Swietna relacja ceny zakupu do oferowanego wyposażenia . Cena nowego PAJERO GLS 3.5 w 97" ponad 200000PLN nie była wyssana z japońskiego palca...a obecnie za15000-20000zl .Bezpieczne ,szybkie , komfortowe auto za 1/4 ceny Mercedesa G
Wrażenia
5,0
Silnik
!94 KM z V6 ale nie GDI to najlepsza wg mnie oferta do tego Miska . Wolnossący świetny silnik , kapitanie ułożona skrzynia Super Select i przełożenia manualne to duet nie do pobicia. Predkośc 120km/h 3000 obr/min , cisza w kabinie, spalanie 12-13 l/100km .Po co kombinować z LPG ? Patrol 2,8 td palił tyle samo a w kabinie hałas jak w śmigłowcu .
5,0
Skrzynia biegów
Manualna Super Select z tym silnikiem pozwala na obroty 2000 /min .Zmiany biegów bez zastrzeżeń , wchodzą dokładnie bezszelestnie , dołączanie przedniego napędu(mechaniczne ) w trakcie jazdy , skrzynia redukcyjna , blokady . Słowem prawie off roadowy full serwis .( brak blokady PM ) Duzo trybowni wykorzystywanej w 5 %.
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak po szynach .Tylko G dawała lepsze poczucie kontroli toru jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Swietnie wyważone , trójstopniowe w twardosci amortyzatory i nie pneumatyczne ( śni mi się do dzisiaj koszt wymiany pneumatyki w Audi Allroadzie ) dają wystarczajacy komfort na szosie i w terenie
4,0
Ergonomia
Konsola intuicyjna bdb jakosci przełączniki , wygodne fotele, trzeci rząd siedzen do szybkiego demontazu a drugi w razie potrzeby sie blyskawicznie składa, duza przestrzen robi z Pajero Classica wszechstronne auto uzytkowe
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podwójna klimatyzacja ( z tyłu druga mała chłodnica i pod siedzeniami nagrzewnica , wymaga pielegnacji i w takim staruszku przeważnie drugi obieg ulega kastracji bo koszt utrzymania instalacji (jednorazaowa wymiana przewodów ) wyższy .Ale warto ! Wg mnie brak sprawnego drugiego obiegu świadczy nienajlepiej o właścicielu i lepiej się przyjrzeć dokładniej pozostałym podzespołom auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająca dla 5 osób .Dla siedmiu ? Mozna jechać również, małuchy na trzeci rząd . Eeech kto pamięta jazdę fiatem 126p do Gracji w trzy osoby ?
4,0
Wyciszenie
Tak z rezerwą bo mam świadomośc ze duzo aut luksusowych może dużo lepiej przy wyższych prędkościach . Unikam prędkości > 160km/h więc dla mnie bomba !
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie GDI ale coś za cos . Mnie w trasie te 13litrów nie boli . W mieście 16l ale do jazdy po 3miescie używam kolejnego niszowego dziwoląga Subaru Legacy .Pali mniej .Trochę mniej bo w automacie .
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wczesniej napisałem jedna z lepszych opcji cena /oferta. Zresztą postępuję przy szukaniu aut zgodnie z własnym kluczem . Nie diesel ( krecone liczniki ,w 90% populacji ) Nie LPG ( wyższe temp spalania gazu prowadzą do powolnej degeneracji silnika )
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawa klimatyzacji .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
KOROZJA . Trzeba mieć świadomość że japońce to nie niemcy w grubości blach . Odbudowa odcinka ramy ( tylne nadkola ) pelna konserwacja podwozia jest w Pajero II nieuchronna . Ale warto inwestować drobne w zadbany egzemplarz
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V GLS 194KM 143kW
[l/100km]