Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Pajero I Standard

Jacek Szadkowski (szadkowski@o2.pl), 17 lat temu
Silnik 2.5 TD (L044G,L049G) 87KM 64kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Pajero I Standard 2.5 TD (L044G,L049G) 87KM 64kW 1990-1991 - Oceń swoje auto
4,08
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przed zakupem dobrze zastanów się, do czego jest Ci terenówka potrzebna.
4,0
Całokształt
Jeżeli mieszkasz poza miastem, dodatkowo w górach albo w oodali od odśnieżanych traktów - to jest auto dla Ciebie. Pół metra śniegu, błoto czy kamienie, ono pójdzie. Jest stosunkowo lekkie, więc nie grzęźnie. Jeżeli szukasz auta w teren na przeprawy, kup coś, co ma blokady mostów (Disco, Patrol) albo coś lżejszego (Samuraj). Jeżeli szukasz auta na wyprawy, omijaj Pajero z daleka. Kup Patrola, Discovery. Jeżeli szukasz auta do jeżdzenia na codzień i na "okresowe" wypady w las, kup sobie Pajero jako drugie auto. I tylko tak to ma sens.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli ma dobrą kompresję to odpali przy każdym mrozie. Wrażlie są głowice - po 300000 peknięcia i koniecznośc regeneracji. Silnik jest dośc dynamiczny, jednak optymalną prędkością jazdy jest dla niego 80-90 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie zestrojona, precyzyjna, trwała. Czego chcieć więcej?
4,0
Układ jezdny
Tu wszystko zależy od przeznaczenia, ale w końcu auto terenowe, wiec tak: jest niezwykle sztywne (rama) i zetrojone typowo pod teren. W mieście i na polskich drogach to katorga, bo wszystko boli po zrobieniu 200 km. Trzeba jednak przyznać, że auto dobrze wybirea wszelkie nierówności drogi i prowadzi się bardzo pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Normalna. Przednia szyba jest prawie pionowa ;), ale to akurat tradycja tego modelu.
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką, obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko bardzo szybko się nagrzewa (nagrzewnica przy kolektorze wydechowym), w lecie dobre nawiewy umożliwiają spokojną jazdę bez ryzyka ugotowania pasażerów. Tu jest ok!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję doskonale, bo czego tu wymagać? Wygodnie, wysoko nad głowami... auto jest 4-miejscowe.
2,0
Wyciszenie
Pajero nadaje się do pracy w lesie i jeżdzenia w warunkach dużej zimy. Natomiast jeżeli ktoś to kupuje z myślą o wyjazdach, to radzę zapomnieć. Powyżej 90 km/h hałas, świst powietrza i wrażenie, jaky się leciało 140...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mi nie udało się zejść nigdy poniżej 10 l. Jazda z przyczepą, w trasie (masa przyczepy około 600 kg) to spalanie rzędu 12 l przy średniej prędkości 80-90 km/h. W mieście około 12, przy włączonym napędzie 4x4 od 12 l w górę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Może 10000 zł za 20=letni samochód wydaje się dużo, ale one są naprawdę warte tej ceny, jeżeli są odpowiednio użytkowane. Poza tym nie tracą na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To japończyk wyprodukowany w Japonii. W 20-letnim samochodzie działa WSZYSTKO, wszystkie kontrolki i dźwigienki. Dla mnie to był szok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu pytanie ile zawinili użytkownicy, a ile fabryka. Defektów poważnych jest tu mało, ale trzeba o kilku rzeczach pamiętać. Z wad fabrycznych: kiepskie głowice. Trzeba jednak przyznać, że mało jest możliwości unieruchomienia Pajerki w trasie - ona zawsze jedzie, może na niejszybciej, ale jedzie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD (L044G,L049G) 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Pajero I Standard