Silnik
: Przed zakupem dobrze zastanów się, do czego jest Ci terenówka potrzebna.
4,0
Całokształt
Jeżeli mieszkasz poza miastem, dodatkowo w górach albo w oodali od odśnieżanych traktów - to jest auto dla Ciebie. Pół metra śniegu, błoto czy kamienie, ono pójdzie. Jest stosunkowo lekkie, więc nie grzęźnie.
Jeżeli szukasz auta w teren na przeprawy, kup coś, co ma blokady mostów (Disco, Patrol) albo coś lżejszego (Samuraj).
Jeżeli szukasz auta na wyprawy, omijaj Pajero z daleka. Kup Patrola, Discovery.
Jeżeli szukasz auta do jeżdzenia na codzień i na "okresowe" wypady w las, kup sobie Pajero jako drugie auto. I tylko tak to ma sens.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeżeli ma dobrą kompresję to odpali przy każdym mrozie.
Wrażlie są głowice - po 300000 peknięcia i koniecznośc regeneracji.
Silnik jest dośc dynamiczny, jednak optymalną prędkością jazdy jest dla niego 80-90 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Idealnie zestrojona, precyzyjna, trwała. Czego chcieć więcej?
4,0
Układ jezdny
Tu wszystko zależy od przeznaczenia, ale w końcu auto terenowe, wiec tak: jest niezwykle sztywne (rama) i zetrojone typowo pod teren. W mieście i na polskich drogach to katorga, bo wszystko boli po zrobieniu 200 km. Trzeba jednak przyznać, że auto dobrze wybirea wszelkie nierówności drogi i prowadzi się bardzo pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Normalna. Przednia szyba jest prawie pionowa ;), ale to akurat tradycja tego modelu.
5,0
Ergonomia
Wszytko pod ręką, obsługa intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko bardzo szybko się nagrzewa (nagrzewnica przy kolektorze wydechowym), w lecie dobre nawiewy umożliwiają spokojną jazdę bez ryzyka ugotowania pasażerów. Tu jest ok!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję doskonale, bo czego tu wymagać? Wygodnie, wysoko nad głowami... auto jest 4-miejscowe.
2,0
Wyciszenie
Pajero nadaje się do pracy w lesie i jeżdzenia w warunkach dużej zimy. Natomiast jeżeli ktoś to kupuje z myślą o wyjazdach, to radzę zapomnieć. Powyżej 90 km/h hałas, świst powietrza i wrażenie, jaky się leciało 140...
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mi nie udało się zejść nigdy poniżej 10 l. Jazda z przyczepą, w trasie (masa przyczepy około 600 kg) to spalanie rzędu 12 l przy średniej prędkości 80-90 km/h. W mieście około 12, przy włączonym napędzie 4x4 od 12 l w górę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Może 10000 zł za 20=letni samochód wydaje się dużo, ale one są naprawdę warte tej ceny, jeżeli są odpowiednio użytkowane.
Poza tym nie tracą na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To japończyk wyprodukowany w Japonii. W 20-letnim samochodzie działa WSZYSTKO, wszystkie kontrolki i dźwigienki. Dla mnie to był szok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu pytanie ile zawinili użytkownicy, a ile fabryka. Defektów poważnych jest tu mało, ale trzeba o kilku rzeczach pamiętać.
Z wad fabrycznych: kiepskie głowice. Trzeba jednak przyznać, że mało jest możliwości unieruchomienia Pajerki w trasie - ona zawsze jedzie, może na niejszybciej, ale jedzie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD (L044G,L049G) 87KM 64kW
[l/100km]