Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV

Grzegorz, 7 lat temu
Silnik 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 102 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Outlander III SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW 2012-2014 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetny bezpieczny napęd na wszystkie koła. Polecam w trudne warunki drogowe. Jazda bez kompromisów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Odpryski od kamyków - niepokojąco dużo. Ponoć cecha obecnie stosowanych lakierów.
5,0
Całokształt
Wystawiam najwyższą ocenę, ponieważ Outlander spełnia moje wszystkie wymagania, z małymi uwagami. Samochód zakupiłem używany jako 3 letni, z 90-tys. km przebiegu. Auto jest użytkowane w trudnych warunkach norweskich gór (śnieg, lód, zakręty, strome podjazdy itd.). Przejechałem już 12 000 km w różnych warunkach (od gór po autostrady).
Wrażenia
4,0
Silnik
Motor wystarczający do bezpiecznej jazdy i wyprzedzania nawet kilku aut. Doładowanie reaguje bardzo szybko, turbina załącza się poniżej 2000 obr, chyba nawet przy 1500. (porównuję z Touranem DSG który dostaje kopa dopiero tuż przed 3000 obr. - denerwujące). Nie ma problemów z przyspieszaniem pod stromą górę do sporych prędkości. Silnik uznaję za elastyczny. Trochę głośny zanim sie rozgrzeje.
5,0
Skrzynia biegów
Mam automatyczną skrzynię biegów (ale nie tę CVT), która bardzo gładko i prawie niezauważalnie zmienia biegi. W porównaniu do DSG w Touranie, jest nieznacznie gorsza przy przyspieszaniu, ale nie przeszkadza mi to. Wygodne łopatki. Dużo lepsza redukcja biegów łopatkami i hamowanie silnikiem niż w DSG. Od razu przy redukcji auto hamuje, a w DSG Volkswagena samochód przez chyba sekundę jedzie na luzie nim zdoła zredukować bieg, obroty skaczą, silnik buczy ale nie hamuje. W góry zdecydowanie skrzynia Outlandera!
4,0
Układ jezdny
Mitsubishi daje radość z prowadzenia. Skręty są dobrze wyczuwalne, opór układu jest odpowiedni. Outlander jest dość wąski w porównaniu do wysokości i troszkę się przechyla. Nie ma co oczekiwać tu zachowania jak np. w Volkswagenach. Coś za coś - nie można mieć i komfortu/miękkości i sportowego wchodzenia w zakrety... Napęd 4x4 jest świetny na śnieg i lód - nigdy nie miałem problemu z ruszeniem czy przejazdem. Raz stabilizacja toru jazdy uratowała mnie przed zjechaniem z drogi w skały przy dużej prędkości - auto na uskoku zaczęło jechać bokiem, okazało się że wjechałem na czysty lód przy prędkości 90 km/h. Wzorowa praca systemu, być może i napędu, "gumowe odbicie" od krawędzi do drugiej krawędzi wąskiej drogi i wyszedłem jakoś na prostą!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, o niebo lepsza niż w Oplu Zafirze A którego miałem poprzednio. Tam bardzo przeszkadzał słupek A przy skręcaniu.
5,0
Ergonomia
Outlander jest bardzo wygodny w długie trasy - jeżdzimy ponad 1000 km / 10-12 h i zmęczenia nie czuć. Wygodna obsługa aktywnego tempomatu i radia/telefonu z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mieliśmy nigdy problemów, wszystko w porządku. Obsługa wygodna,łatwy dostęp do przycisków temperatury bez bawienia się wyświetlaczem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca na nogi, bez wad. Cenię mało rozbudowany tunel. Z tyłu wchodzi duży fotelik RWF i dwie osoby, ale troche ściśnięte. Dwa fotele RWF - nie ma problemu, ale osoba pomiędzy musi być bardzo szczupła. Nie mam doświadczeń z 3 osobami dorosłymi na tylniej kanapie. Trzeci rząd raczej dla dzieci/nastolatków, wejdzie fotelik dziecięcy. Tu raczej bez zaskoczeń - aby mieć więcej miejsca trzeba kupić Caravelle albo "od biedy" Galaxy / Sharana.
3,0
Wyciszenie
Pierwsza wersja przedliftowa a więc jeszcze niedopracowana - czasami słychać silnik. Mamy niski bagażnik dachowy - słychać przy prędkości 100 km/h+, jak każdy zresztą. Jazda przy 130 km/h jest możliwa, ale jest już dość głośno (częściowo przez bagażnik).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po spalaniu można by się spodziewać lepszych wyników, szczególnie w kontekście osiągów konkurencji na tym polu . Spalanie na zimnym silniku na dystansie do 3km, spore bo 12l do 15 l w zimie (ale uwaga, trasa ostro pod góre na powrocie!). W trasie spada do średnio 8l w scenerii mieszanej górsko-austostradowej, 80-130 km/h z bagażnikiem dachowym. Możliwe osiągnięcie wyników poniżej 7l przy jeździe 80 km/h. Drogie duże opony SUV (17-18 cali), a na oponach zimowych w górach się nie oszczędza. Serwis co 15 000 km kosztuje, ale akceptuję to jeśli silnik przetrwa więcej niż w niektorych BMW które serwis przechodzą co 30 000 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam warunki norweskie - w porównaniu do Toyoty RAV4 czy Hondy CR-V dostajemy auto większe, a za te same pieniądze. W tym 7 miejsc, niemożliwe u konkurencji. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Świetny napęd, najwyższe bezpieczeństwo jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji usunięto głuche stuki w tylnim zawieszeniu, szybki serwis ASO w mniej niż godzinę. Odpryski na lakierze od kamyczków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander III SUV 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander III SUV