Jeździłem poprzednikiem i nowy model spodobał mi się niesamowicie. Piękny, elegancki kształt nadwozia, piękny miedziany nietypowy kolor, super autko pomyślałem.
Wrażenia
5,0
Silnik
W porównaniu do poprzednika przepaść na plus. Silnik zrywny, bardzo cichy jak na diesla, wysoki moment obrotowy prawie 400 Nm, po zmianie mapy silnika prawie 480 Nm
4,0
Skrzynia biegów
Jak skrzynia. Jest OK nie można się do niczego przyczepić. Na pochwałę zasługuje krótka i mocna jedynka, co przydaje się w terenie lub przy stromych podjazdach. W poprzedniku jedynka była za słaba. Bardzo elastyczne wszystkie biegi (poza jedynką - wół roboczy)
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy. Sam z tyłu nigdy w O II nie jechałem, ale żona narzekała nie raz że podskakuje. W O III żona zachwycona siedząc z tyłu. twierdzi, że tak wygodnie jak z przodu. Przód baaaaardzo wygodny. W zakrętach lepszy niż O II, ale nie daje takiego poczucia pewności prowadzenia na łukach jak np Mondeo, którym też czasem jeżdżę. Jednak to tylko odczucie, bo raz miałem ekstremalną sytuację na łuku i trzymał się świetnie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wspaniała z każdej strony. Kamera cofania bardzo dobrze pokazuje przestrzeń z tyłu.
4,0
Ergonomia
Nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Brakuje nieco górnego klimatyzowanego schowka z O II (tutaj jest tylko jeden dolny) i uchwytu na kawę lub napój z O II
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima / lato - bez uwag. Dwustrefowa klima wiadomo lepiej niż w O II gdzie miałem automatyczną ale bez podziału na strefy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód super, tył super, trzeci rząd większy niż w O II choć raczej dla dzieci lub niskich osób.
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do O II - przeskok cywilizacyjny in plus.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bez zaskoczeń
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak jakichkolwiek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 DOHC DI-D 150KM 110kW
[l/100km]