Wersja 4x4 CVT.
Po wielu różnych samochodach to jest ten, który lubię najbardziej.
Samochód odpowiada mi całkowicie.
Chciałbym więcej mocy ale ograniczenia finansowe robią swoje.
Nie ma innego takiego auta w podobnej cenie: 4x4, skrzynia automatyczna, duży, zwrotny, w chwili zakupu najbardziej bezpieczny w segmencie (wg. ENCAP)
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak zastrzeżeń.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT mi odpowiada i kolejny raz również wybrałbym ją zamiast manualnej.
5,0
Układ jezdny
Taki jaki powinien być w tym typie samochodów.
Dobry promień skrętu.
Mam opony całoroczne Dunlop 16', jeździłem też Outlanderem na felgach 18' i było troszkę twardziej ale też sporo ciszej.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest całkiem dobrze, a czujniki parkowania jeszcze dodają łatwości manewrowania.
5,0
Ergonomia
Denerwuje mnie świecąca mini lampka na suficie.
Poza tym jest ok.
Cieszy bardzo funkcja automatycznego wyłaczania świateł po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi.
Pomocne są także przyciski sterowania w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
O wiele lepiej niż w moich poprzednich autach.
Automatyczna klima w końcu działa na tyle dobrze, że jej nie przełączam na manual.
Wentylator na wyższych biegach jest dość głośny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie idealnie.
Dużo miejsca na fotelach i w bagażniku i nadal łatwo jeździ się w mieście.
4,0
Wyciszenie
Porównywałem miernikiem dźwięku z poprzednim autem (zanim je sprzedałem) i wynik w dB wyszedł prawie identycznie.
Zarówno dla jazdy spokojnej, szybkiego przyśpieszania, przejazdu po dziurach.
Mimo, że poziom dźwięku jest podobny, to jednak jest on mniej przyjemny i wydaję się głośniejszy. W czasie testów jeździłem na innych oponach i było znacznie lepiej, więc po ich zmianie powinno być dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo.
Być może części są droższe niż dla innych marek. ale mnie to nie martwi.
Poprzednio przez 7 lat jazdy Mazdą wymieniłem tylko amortyzatory, więc cena części nie jest ważna jeśli samochód się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie żałuję ani jednej złotówki.
Zresztą chyba nie ma innego samochodu 4x4 ze skrzynią automatyczną w podobnej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną rzeczą, która poprawiałem to było mocowanie tablic rejestracyjnych.
W salonie zamontowali je tak, że czasami było słychać ich brzęczenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC MIVEC 147KM 108kW
[l/100km]