Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV PHEV
jaggy,
4 lata temu
Silnik 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
219 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
: bardzo inteligentne rozwiązanie, warto włożyć trochę wysiłku by wykorzystać możliwości samochodu
5,0
Całokształt
Doskonały SUV miejski - bardzo oszczędny i praktyczny. Na trasie ( poza autostradą ) również doskonały z jednym zastrzeżeniem - fotele(brak regulacji lędźwiowej) , przy jeździe powyżej 4 - 5 godzin potrzebny odpoczynek dla pleców. Na autostradzie to 'normalny' SUV. Jazda powyżej 140 km/h długotrwała okupiona jest wyższym zużyciem paliwa i halasem, jednak nie udało mi się nigdy przekroczyć 11l/100km. 80-90% używany w mieście , reszta to okazjonalne wyjazdy turystyczne + urlop. Wg mnie ten samochód sprawdza się idealnie właśnie w takim układzie. Jeżdzę od 20 do 70 km dziennie po mieście. czasami spalanie to 0 czasem 1,5 czasem 3,5 l/100km w zależności kiedy się wyczerpią baterie. Oczywiście jak się mieszka w bloku to auto jest bez sensu. Mieszkam w domku i 'tankuję' je z zewnętrznego gniazdka. jazda po mieście ( 650 tys mieszkańców) w 'normalnym korku' od początku na rozładowanej baterii to 7,6 do 8l/100km. Jestem kierowcą bez sportowego zacięcia - nie muszę być pierwszy na skrzyżowaniu, jeżdżę spokojnie i płynnie. Auto jest dość zwrotne jak na SUva - ma przyzwoity bagażnik, jest bardzo ciche i komfortowe. Kilka razy przejechałem polną drogą po deszczu przy sporych dziurach i błocie - bez problemu, nie był to jednak off road - to na pewno nie jest terenówka. Jakość materiałów - uważam że nie jest zła - miałem inne auta ( np Toyota Prius) i tam po przebiegu ponad 200 tys km były widoczne przetarcia na kierownicy, fotelach - tu nic. Nie jest to z pewnością samochód extra luksusowy - siedzenia mam z materiału (boczki ze sztucznej skóry), nie ma tam też nawigacji, są plastiki, ale ślady zużycia są znikome, nie widać ich. Dla mnie to jest strzał w dziesiątkę. przy okazji - żadnych poważnych awarii( jedna wymiana bezpiecznika zaraz po kupnie z komisu - nie działało ogrzewanie, - cena 35 zł z usługą wymiany oraz wymiana uszczelki pod anteną na dachu - podobny koszt. Dałem 5 gwiazdek ponieważ auto idealnie mi pasuje i wpisuje się w moje potrzeby SUa miejskiego i rodzinnego( 4 osoby + pies) a żona jeździ nim nawet więcej niż ja, bardzo je lubi. Dla osób jeżdżących dużo poza miastem na zwykłych drogach też jest, wg mnie, świetny ( do ok 110-120 km/h kiedy działają silniki elektryczne, przyspieszenie jest bardzo dobre). Zużycie paliwa na krętej leśnej drodze około 100 km , przy prędkości maksymalnej 110 ( nie ma się jak rozpędzić) , częstych hamowaniach - ok 5,2-5,5 l/100 km przy rozładowanej baterii. Spokojna jazda po lepszych drogach do 110-120 km/h ok 7,6 -7,8 l/100km - zaznaczam: spokojna jazda. Ktoś kto jeździ dużo autostradami powinien raczej rozważyć diesla - nie chodzi tylko o spalanie ale również o zasięg. Jadąc 140-150 /h spalanie wynosi 10-10,5 l/100 km, nie przekraczając 130 km/h spalanie wynosi ok. 8-9,5 l/100. Auto ma zbiornik paliwa 45l, a zwykła benzyna i diesel 60-63l.
UWAGA: średnie minimalne zużycie paliwa: 1,5l/100km ( start na bateriach 100% naładowanych - dystans 50-60km) , Średnie maksymalne zużycie paliwa( bateria rozładowana): 8l/100km, Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 5,8 l ( start na bateriach 100% naładowanych - spokojna jazda 90- 120 km/h trasa ok 500 km) .
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
nie mam zastrzeżeń, nie wszystkie przyciski na drzwiach są podświetlone, stąd 4 gwiazdki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczne klima działa bez zarzutu, odparowywanie szyby świetne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie mam uwag, wygodnie, praktycznie bez tunelu przy tylnych siedzeniach
5,0
Wyciszenie
do 140 km/h 5 gwiazdek, powyżej 140/h 4 gwiazdki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bezproblemowe auto, silnik wolnossący, zero problemów
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem używany, sprowadzony z Holandii, przy nowym aucie dałbym 3 gwiazdki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bezpiecznik i uszczelka pod anteną na dachu ( auto ma ponad 200000km przebiegu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
[l/100km]