Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV PHEV

jaggy, 4 lata temu
Silnik 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 219 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : bardzo inteligentne rozwiązanie, warto włożyć trochę wysiłku by wykorzystać możliwości samochodu
5,0
Całokształt
Doskonały SUV miejski - bardzo oszczędny i praktyczny. Na trasie ( poza autostradą ) również doskonały z jednym zastrzeżeniem - fotele(brak regulacji lędźwiowej) , przy jeździe powyżej 4 - 5 godzin potrzebny odpoczynek dla pleców. Na autostradzie to 'normalny' SUV. Jazda powyżej 140 km/h długotrwała okupiona jest wyższym zużyciem paliwa i halasem, jednak nie udało mi się nigdy przekroczyć 11l/100km. 80-90% używany w mieście , reszta to okazjonalne wyjazdy turystyczne + urlop. Wg mnie ten samochód sprawdza się idealnie właśnie w takim układzie. Jeżdzę od 20 do 70 km dziennie po mieście. czasami spalanie to 0 czasem 1,5 czasem 3,5 l/100km w zależności kiedy się wyczerpią baterie. Oczywiście jak się mieszka w bloku to auto jest bez sensu. Mieszkam w domku i 'tankuję' je z zewnętrznego gniazdka. jazda po mieście ( 650 tys mieszkańców) w 'normalnym korku' od początku na rozładowanej baterii to 7,6 do 8l/100km. Jestem kierowcą bez sportowego zacięcia - nie muszę być pierwszy na skrzyżowaniu, jeżdżę spokojnie i płynnie. Auto jest dość zwrotne jak na SUva - ma przyzwoity bagażnik, jest bardzo ciche i komfortowe. Kilka razy przejechałem polną drogą po deszczu przy sporych dziurach i błocie - bez problemu, nie był to jednak off road - to na pewno nie jest terenówka. Jakość materiałów - uważam że nie jest zła - miałem inne auta ( np Toyota Prius) i tam po przebiegu ponad 200 tys km były widoczne przetarcia na kierownicy, fotelach - tu nic. Nie jest to z pewnością samochód extra luksusowy - siedzenia mam z materiału (boczki ze sztucznej skóry), nie ma tam też nawigacji, są plastiki, ale ślady zużycia są znikome, nie widać ich. Dla mnie to jest strzał w dziesiątkę. przy okazji - żadnych poważnych awarii( jedna wymiana bezpiecznika zaraz po kupnie z komisu - nie działało ogrzewanie, - cena 35 zł z usługą wymiany oraz wymiana uszczelki pod anteną na dachu - podobny koszt. Dałem 5 gwiazdek ponieważ auto idealnie mi pasuje i wpisuje się w moje potrzeby SUa miejskiego i rodzinnego( 4 osoby + pies) a żona jeździ nim nawet więcej niż ja, bardzo je lubi. Dla osób jeżdżących dużo poza miastem na zwykłych drogach też jest, wg mnie, świetny ( do ok 110-120 km/h kiedy działają silniki elektryczne, przyspieszenie jest bardzo dobre). Zużycie paliwa na krętej leśnej drodze około 100 km , przy prędkości maksymalnej 110 ( nie ma się jak rozpędzić) , częstych hamowaniach - ok 5,2-5,5 l/100 km przy rozładowanej baterii. Spokojna jazda po lepszych drogach do 110-120 km/h ok 7,6 -7,8 l/100km - zaznaczam: spokojna jazda. Ktoś kto jeździ dużo autostradami powinien raczej rozważyć diesla - nie chodzi tylko o spalanie ale również o zasięg. Jadąc 140-150 /h spalanie wynosi 10-10,5 l/100 km, nie przekraczając 130 km/h spalanie wynosi ok. 8-9,5 l/100. Auto ma zbiornik paliwa 45l, a zwykła benzyna i diesel 60-63l. UWAGA: średnie minimalne zużycie paliwa: 1,5l/100km ( start na bateriach 100% naładowanych - dystans 50-60km) , Średnie maksymalne zużycie paliwa( bateria rozładowana): 8l/100km, Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 5,8 l ( start na bateriach 100% naładowanych - spokojna jazda 90- 120 km/h trasa ok 500 km) .
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
nie mam zastrzeżeń, nie wszystkie przyciski na drzwiach są podświetlone, stąd 4 gwiazdki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczne klima działa bez zarzutu, odparowywanie szyby świetne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie mam uwag, wygodnie, praktycznie bez tunelu przy tylnych siedzeniach
5,0
Wyciszenie
do 140 km/h 5 gwiazdek, powyżej 140/h 4 gwiazdki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bezproblemowe auto, silnik wolnossący, zero problemów
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem używany, sprowadzony z Holandii, przy nowym aucie dałbym 3 gwiazdki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bezpiecznik i uszczelka pod anteną na dachu ( auto ma ponad 200000km przebiegu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 DOHC MIVEC 121KM 89kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Outlander III SUV PHEV