Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2017
yeti65,
4 lata temu
Silnik 2.0 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
13 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Najbardziej zaskoczyło mnie niskie spalanie, tego sporego, a przecież niezbyt nowoczesnego auta
5,0
Całokształt
Outlander to spore i przestronne auto. Jest to moje auto pierwszego wyboru(przedtem Lancer). Główni konkurenci to Tucson/Sportage 1,6GDI, Jeep Renegade 1.0 i Kadjar 1,3.
Jeepek teoretycznie najtańszy, ale po doposażeniu do poziomu Outlandera ta taniość znikła, a pozostał 3cyl silnik 1,0 i mikroskopijny bagażnik, choć sama jazda spoko. Kadjar jeździł fajnie, ale mimo turbo wcale nie lepiej od Outlandera(może dlatego, że jestem przyzwyczajony do wolnossaka i nie boję się jeździć na wyższych obrotach), ale skrzynia to tragedia, co mnie mocno zdziwiło, bo w sceniku z tym samym silnikiem było ok. Najmocniejszym konkurentem wydawał się Tucson, ale po doposażeniu okazał się droższy od Outlandera, a i silnik jednak słabszy. Na Tucsona turbo za krótka kołdra-budżet niestety nie jest z gumy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to spora zaleta tego auta. Prosta i niezawodna konstrukcja, do tego zadziwiająco ekonomiczna.
Do takiego auta jak Outlander wystarczający, ale przyznaję, ze szału z osiągami nie ma. Ale Outlander to nie jest auto w którym należałoby szukać sportowych doznań.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, nic nie haczy, biegi wchodzą płynnie. Niektórym brakuje 6 biegu, ale np Tucson na 6 biegu ma taką samą prędkość jak Outlander na 5. Więc to nie do końca jest wadą jednoznaczną.
5,0
Układ jezdny
Do takiego auta idealny, bardziej nastawiony na komfort niż na sportowe jazdy-i prawidłowo.
5,0
Karoseria
Auto przestronne, wysokie, przyjemne w manewrowaniu-mały promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, dzięki dużemu przeszkleniu kabiny i wysokiej pozycji za kierownicą, w wysokim aucie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, tam gdzie powinny być pokrętła, są pokrętła, a gdzie przyciski, to przyciski.
Klasyczne wykończenie kabiny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa działa bez zarzutu.
Zresztą trudno by było inaczej-mitsu to wiodący producent wszelkiego typu klimatyzatorów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzenie jest bardzo dużo, zarówno na głowę(można jeździć w cylindrze :-D), jak i na nogi.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie znakomite, porównywalne do Tucsona
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prosty silnik, prosta skrzynia, ekonomia spalania.
Ani nie ma co się popsuć, ani nie pali zbyt dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy tej wielkości nie ma rywali w tej konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW
[l/100km]