Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2017
Przem,
4 lata temu
Silnik 2.0 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
15 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: spodziewałem się po SUV, że będzie gorzej jeździł, ale jest dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak
5,0
Całokształt
Bardzo praktyczne auto "na wszystkie okazje".
Plusy: pakowność, wygoda, niezawodność jak na razie, Audio - system Rockford-Fosgate z subwooferem, Android Auto - świetna sprawa
Minusy: dość słaby silnik, co skutkuje dość nieprzyjemną jazdą na autostradzie, wygląd przeciętny - ale to kwestia indywidualna
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 w tym samochodzie to taki kompromis. Na co dzień, po mieście wg mnie jest OK, ale na autostradzie przy wyższych prędkościach jest dość słabo, ale też bez przesady - da się jeździć :)
W rezultacie spalanie jest dość wysokie, ale nie za bardzo ;)
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam za bardzo porównania do innych skrzyń automatycznych. To jest CVT, więc dość równo i sprawnie przyspiesza, ale od razu nieprzyjemnie wyje. Trzeba się nauczyć jeździć z tą skrzynią bo inaczej nie da się współpracować. Ja już ją polubiłem i zaczynam uważać, ze to bardzo dobry wynalazek. Dużym plusem jest dobra zrywność od samego początku.
5,0
Układ jezdny
Pamiętając, że to jest SUV to jest na prawdę bardzo dobrze. Auto trzyma się szosy na zakrętach - tylko poprzeczne nierówności są jakoś tak nieprzyjemnie wybijane. Amortyzatory są sprężyste, wiec na nierównościach jeździ się bardzo przyjemnie.
5,0
Karoseria
Auto ma 9 m-cy, więc nie specjalnie można coś konkretnego napisać. Ja czytając opinię i delikatności lakieru kupiłem powłokę ceramiczną, myję tylko w "dozwolony sposób" i jak na razie jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, a jak na SUVa nawet do tyłu da się coś dojrzeć. Bardzo dobra kamera cofania - mało się brudzi i świetnie pokazuje przestrzeń. Można podjechać bez obaw bardzo blisko innych samochodów.
Sporym minusem są słupki A - bardzo szerokie - człowiek wychodzący na pasy spokojnie jest się w stanie za nimi schować.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Fotele dość wygodne, nie ma chyba niczego co by mi przeszkadzało. W mojej wersji 2 gniazda zapalniczek i 2 wejścia USB. Dość sporo schowków, dużo miejsc na kubki i małe butelki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK. Osobny nawiew na drugi rząd siedzeń powoduje, że pasażerowie też korzystają z klimatyzacji albo ogrzewania. Samochód dość sprawnie się nagrzewa i schładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetnie! Dla 4 osób - rewelacja. Przy 3 osobach w drugim rzędzie środkowej osobie jest dość niewygodnie. W trzecim rzędzie siedzeń nie jest źle, nawet dla 175cm nastolatka, ale jest trochę "za karę" - jest dość niskie, niemniej w 6 osób można jechać, zwłaszcza niedaleko. Dużo miejsca na nogi w drugim rzędzie siedzeń. W 4 drzwiach są schowki i miejsca na butelki. Bagażnik jest wygodny i ustawny, chociaż z powodu subwoofera nie działa schowek na roletę ;)
4,0
Wyciszenie
Do ok 100 km/h bardzo dobrze, przy równych prędkościach sunie cichutko. Bardzo głośno zaczyna się robić przy ok 120km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko powiedzieć. Nic się nie psuje (dość nowe auto). Przeglądy gwarancyjne ok 1000 zł, pali średnio ok 10,5l/100km, po mieście ok 12 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam zbyt dużego porównania. Auto nie jest z segmentu premium, ale jest w mojej opinii solidnie wykonane. Prawdopodobnie najtańszy SUV 4x4 z 7 miejscami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie psuje, ale to nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic się nie psuje, ale to nowe auto.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW
[l/100km]