Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015

Robert, 8 lat temu
Silnik 2.2 DI-D 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015 2.2 DI-D 150KM 110kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, bo przy tak małej mocy 150KM a tak dużym ciężarze i gabarytach jest tak żwawy a przy tym oszczędny i cichy.
4,0
Całokształt
Długo się zastanawiałem nad wyborem auta w tej kategorii. Zależało mi na przestronnym wygodnym samochodzie (mam 194 cm wzrostu), w którym za mną będzie mogła usiąść inna wysoka osoba. Chciałem również, aby auto było bezpieczne i niezawodne, które posłuży mojej rodzinie przez wiele lat. Dużo czytałem na różnych forach i oglądałem testy samochodów. I tak stopniowo redukowałem ilość interesujących mnie aut. Zostały praktycznie tylko auta Japońskie i Koreańskie. Przejechałem się z rodzina wszystkimi autami SUV z tych krajów aż wreszcie padło na Outlandera. I teraz po kilku miesiącach wstępnie jestem w stanie ocenić to auto. Jest dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaraz po uruchomieniu słychać, że to diesel. Jednak trwa to chwilę. Nie jest on dla amatorów bardzo dynamicznej jazdy, ale jak na te gabaryty i ciężar w zupełności wystarcza. Zaskoczyło mnie jak sprawnie przyspiesza podczas wyprzedzania zarówno przy małych jak i autostradowych prędkościach. Nie wiem, dlaczego tak różnię się w ocenie spalania od innych internautów jak i od redaktorów przeprowadzających testy, ale moje obserwacje średniego spalania Outlandera są następujące. W mieście – od 6,8 l do 7,5 l. Chociaż kiedyś jechałem przez kilka miejscowości gdzie prędkość nieprzekraczana 55 km na godzinę i spalanie spadło mi do 5,9 litra. W trasie – od 6,1 l na drodze krajowej do 8,2 l na autostradzie przy prędkości 140 do 200 km na godzinę w Niemczech (producent podaje prędkość maksymalną 190 km/h). Fakt, że większość czasu miałem włączony tryb Eco napędu i styl jazdy Eco, ale miałem włączoną klimatyzację. Lubię również od czasu do czasu szybciej ruszyć spod świateł. Jedno mnie tylko zastanawia. Dlaczego po uruchomieniu samochodu (na początku komputer podaje oszałamiającą wielkość spalania nawet 80 l) po przejechaniu kilku kilometrów spalanie jest takie jak podałem, czyli już od 5,9 l a po przejechaniu dłuższego odcinka autostrady nijak nie potrafiłem na drogach lokalnych zejść poniżej 7,4 l.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam większych uwag do skrzyni biegów. Na pewno nie jest to skrzynia dla amatorów podnoszenia adrenaliny. Działa spokojnie, nie stresuje podczas wyprzedzania kolumny pojazdów. Płynnie i niemal niezauważalnie zmienia biegi. Czasem tylko mam wrażenie, że ja bym szybciej zmienił bieg na wyższy. Są łopatki, ale jeszcze ich nie próbowałem.
4,0
Układ jezdny
Bardzo przyjemnie i płynnie pokonuje nierówności. Kierownica mogłaby lepiej reagować na polecenia. Jadąc w trybie Eco, gdy podczas szybszej jazdy na zakręcie wpadnie się przednimi kołami w studzienkę potrafi lekko zarzucić tyłem. Ma bardzo dobry promień skrętu jak na tak duży samochód.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała we wszystkich kierunkach poza widocznością między słupkami c i d, ale akurat tam rzadko, kiedy zaglądam. Świetne duże lusterka boczne do tego wystarczająca kamera cofania i cóż więcej chcieć? Niektórzy narzekają na brak czujników parkowania. Mnie ich nie brakuje. Mam nieduży garaż i parkuje auto tyłem w odległości 2 – 3 cm od tylnej ściany, czujniki pewnie by mnie zagłuszyły. Do tego wszystkiego duże okna, z tyłu przyciemniane. Siedzi się wysoko i wygodnie. Cóż chcieć więcej?
4,0
Ergonomia
Również i w tym przypadku niewiele jest do zarzucenia. Wszystko, co niezbędne podczas jazdy jest pod ręką. Radio na wyciągnięcie ręki to samo klimatyzacja do tego przyciski na kierownicy. Mnie urzekło to, że w Outlanderze jest mało przycisków. Niema tak powszechnego w innych autach przeładowania wszelkiego rodzaju przyciskami. Dla niektórych mankamentem jest to, że przycisk sterowania komputerem znajduje się po lewej stronie kierownicy w dolnej części kokpitu. Ale umówmy się, kto często sięga do niego podczas jazdy? Ja wszelkie niezbędne mi ustawienia dokonuję na postoju a nawet gdybym musiał skorzystać z tego przycisku to i tak trafiam do niego intuicyjnie. Pod ręką są również wszelkiego rodzaju schowki. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Zdarzyło mi się jednak, ze podczas szybkiego manewrowania kierownicą włączyłem niechcący komunikacje głosową z samochodem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawet w trycie Eco zarówno zimą samochód szybko się nagrzewał jak i latem szybko się schładzał. Większość z testujących Outlandera nie zauważyła, że auto ma nawiewy na tył a wystarczyłoby dokładniej poczytać lub obejrzeć samochód. Fakt, że nawiewy są w dość nietypowym miejscu a mianowicie pod przednimi fotelami i wyglądają dość archaicznie, ale są. Mojej żonie, która wraz z naszym dzieckiem siedzi z tyłu taki układ odpowiada. Nielubi bezpośredniego nadmuchu powietrza a tak ma nadmuch z dołu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod tym względem pobił na głowę wszystkie inne samochody w tej klasie. Jak już pisałem mam 194 cm wzrostu i długie nogi a miejsca za kierownicą mam więcej niż wystarczająco. Moja żona ma 176 cm wzrostu i siedzi na tylnej kanapie z wyprostowanymi nogami a do tego może sobie regulować tylne oparcie. Swobodnie mógłbym założyć kapelusz. Trzeci rząd jest rzeczywiście w awaryjnej sytuacji i to raczej dla dzieci. Osobiście żałuję, że niebyło możliwości kupienia tego auta w tej wersji z 5 siedzeniami.
4,0
Wyciszenie
Powiem tak jest cicho. Poza pierwszymi sekundami od uruchomienia silnika, kiedy do uszu dochodzi dźwięk ropniaka potem jest cicho. W drodze ledwie słyszalny jest dźwięk toczenia a po przekroczeniu 120 km/h zaczyna dochodzić szum wiatru. Ale i tak można swobodnie prowadzić rozmowę bez potrzeby podnoszenia głosu. Dźwięk silnika słychać również podczas raptownego przyspieszania, ale i w tym przypadku nie zakłóca to rozmowy. Bardzo podoba mi się system nagłośnienia w Outlanderze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to nowy samochód, więc poza kosztami paliwa i przeglądu po pierwszych 2000km (około 500zł) niemiałem innych kosztów. Jedynie pełen pakiet ubezpieczenia jest dość spory, ale radość z jazdy tym autem mi to rekompensuje.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być lepiej. Przez akcyzę cena jest tak duża. Materiały wykończeniowe mogłyby być bardziej miłe w dotyku, ale to jest z mojej strony czepianie się, bo czy ktoś się tuli do samochodu albo go ciągle głaszcze? Wole to robić z moją żoną. Za to wszystko jest dobrze spasowane nic nie trzeszczy nie stuka. No może, podłokietnik mógłby być nieco bardziej miękki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto a więc wszystko w porządku. U konkurencji nie zawsze tak jest.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto a więc wszystko w porządku. U konkurencji nie zawsze tak jest.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DI-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015 2.2 DI-D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015