Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015

Rafik, 8 lat temu
Silnik 2.2 DI-D 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015 2.2 DI-D 150KM 110kW 2015-2016 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na tę moc i automatyczną skrzynię biegów rewelacyjne przyspieszenie i reakcja na pedał gazu. Przyspieszenie lepsze od podanego w katalogu przynajmniej o 2 sekundy. Samochodem spokojnie i bezpiecznie można wyprzedzać na trasie.
5,0
Całokształt
Samochód bardzo fajny w trasy i na miasto. Przyzwoite spalanie, dobra automatyczna skrzynia biegów i zaskakująca zwrotność (jak na takie wymiary). Poprzednio przez 8 lat jeździłem Audi. Tu da się zauważyć różnice w jakości wykonania (twardsze plastiki, trochę brzydziej a raczej biedniej w środku), generalnie jednak nie żałuję swojej decyzji o zakupie Outlandera. Uważam, że stosunek jakości do ceny jest bardzo przyzwoity. Rozważałem jeszcze CRV, ale trochę bałem nowego silnika 1.6 i nie sprawdzonej jeszcze 9-cio stopniowej skrzyni biegów (szukałem diesla w automacie). Poza tym CRV ma znacznie słabszy napęd 4x4.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na swoją moc, jest rewelacyjny. Duży moment obrotowy, dynamika w zupełności wystarczająca do bezpiecznego wyprzedzania na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Zaskakująco dobra. Bałem się, że jako klasyczny automat będzie wolna, ale na prawdę świetnie sobie radzi. Dla niezdecydowanych polecam jazdę próbną.
5,0
Układ jezdny
Jest ok. Może trochę za mocne wspomaganie kierownicy. Dobry napęd na 4 koła.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna. Duże lusterka, wysoka pozycja za kierownicą. Przy parkowaniu bardzo dużo daje kamera cofania. Bardzo fajne światła mijania w technologii LED (szkoda, że długie ? drogowe ? są zwykłe).
2,0
Ergonomia
To chyba najsłabsza strona tego auta. Wszystko jest bardzo mało intuicyjne. Przycisk to zmiany ustawień komputera pokładowego to jakaś pomyłka. Jakiś "geniusz" schował go za kierownicą w niewidocznym miejscu obok innych przycisków. Sam komputer też pozostawia wiele do życzenia. Brak wielu informacji które miałem w Audi. Może istnieje możliwość zmiany ustawień, ale licznik średniego zużycia paliwa każdorazowo kasuje się przy dłuższym postoju. Czytałem w instrukcji, że można jakoś to zmienić na kasowanie ręczne. Jednak czy nie lepiej byłoby stworzyć tryb "A" który kasowałby się sam po dłuższym postoju, lub uruchomieniu pojazdu i tryb "B" który wymagałby kasowania ręcznego? Aż dziwne że nikt na to nie wpadł... Poza tym brak informacji o czasie przejazdu. Generalnie w tym komputerze wszystko jest pomieszane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo dobrze i szybko się nagrzewa (jest zima, więc o klimie-chłodzeniu się nie wypowiem). Bardzo fajne sterowanie klimatyzacją dwustrefową. Można na raz sterować wszystkimi strefami, lub każdą z osobna. W poprzednim aucie musiałem osobno zmieniać temperaturę pasażera i swoją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem dość wysoki (190cm) i z przodu miejsca jest akurat. Podróżuje się jednak bardzo wygodnie (w Audi z przodu miałem więcej miejsca). Z tyłu w zupełności wystarcza. Fajne są rozkładane i regulowane (przesuwane) tylne fotele.
5,0
Wyciszenie
Chyba najcichsze auto w swojej klasie. Po zmianach dokonanych w 2015 r. to chyba największy skok jakościowy. Przy prędkościach rzędu 140-160 km/h nie jest głośno i można spokojnie rozmawiać. Mój kolega ma wersję z 2014 r. która jest na prawdę sporo głośniejsza. Bardzo duży plus!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest ok. Samochód w mieście (bardzo dużo stania w korkach) pali około 9 litrów. Na trasie jeszcze nie byłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując z konkurencją to chyba najlepszy wybór. Długo się zastanawiałem co wybrać. Przeważył właśnie stosunek jakoś/cena. Warto pamiętać, że Outlander ma bardzo przyzwoite wyposażenie. Rozważałem tylko diesla z automatem i napędem 4x4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. Za wcześnie by mówić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic. Za wcześnie by mówić.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DI-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015 2.2 DI-D 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015