Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015
bigroberto,
7 lat temu
Silnik 2.0 MIVEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
2 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: wyciszenie, komfort,
4,0
Całokształt
Witam, po jeździe kombi to mój pierwszy SUV i... nie wrócę już do kombi. Wygoda i komfort czuje się na długich trasach. Dzieci baardzo zadowolone, dla mnie automat i 4WD - super sprawa. Mógłby mieć nieco lepsze wykończenie i minimalnie mnie spalać - ale ta masa i gabaryt robi swoje. Generalnie jestem bardzo zadowolony a NAVI w telefonie mi wystarczy - system nagłośnienia Rockford Fosgate robi dobre wrażenie (subwoofer firmowy w bagażniku) Mało kto docenia to auto - przestrzeń, bardzo spokojna skrzynia, bez szarpania i ta cisza w środku. Dopiero powyżej 80-90 zaczyna być słuchać opony a powyżej 130 - lusterka. Generalnie jestem zadowolony i nie żaluję wyboru. To nie reklama ale moja subiektywna opinia. Wady- spalanie, nieco słaby silnik, dość plastikowe wnętrze. Zalety- komfort (AWD, Automat), nagłośnienie, przestrzeń, wyciszenie, napęd 4wd, promień skrętu, stylistyka - mimo braku skóry i twardych plastikach, oświetlenie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie jest szczególnie mocny ale ... brak turbiny, 2.0 150KM daje radę. W trasie dość ekonomiczny, cichy
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam powodów do narzekań, w mieście super- obie dłonie na kierownicy, w trasie tempomat i brak szarpnięć, hałasu, w razie konieczności przyśpieszenia- wciskamy pedał gazu lub podnosimy obroty łopatką pod kierownicą
4,0
Układ jezdny
Nie ma powodu do narzekań, jak na takie duże auto - promień skrętu bardzo mały, dobrze czuć nierówności nawierzchni ale daje to wrażenie kontroli nad autem a nie męczących wibracji, auto nie przechyla się mocno w zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
Wyższa pozycja + bardzo duże lusterka, mimo przyciemnianych szyb widoczność przez tylną szybę bardzo dobra (wskazane jednak czujniki parkowania z przodu i z tyłu) , kamera z tyłu ułatwia parkowanie ale czujniki mogą pomóc przy mocnym deszczu lub przy zabrudzonej kamerze (rzedko to się zdarza bo jest ukryta pod rantem nad tablicą rejestracyjną)
4,0
Ergonomia
Wszystko rozmieszczone OK, jedynie zmiana ustawień wyświetlacza jest trudniej dostępna. Poza tym wszystkie przyciski dostępne, odbieranie telefonu, zmiana głośności, stacji, tempomat na kierownicy. Warto zapoznać się z obsługą świateł przeciwmgielnych i ustawieniami systemu audio na postoju. Wskazany dodatkowy punkt z 12V z tyłu i np. schowek pod fotelem pasażera. Brak uchwytów na torby czy przegród w bagażniku ale pod podłogą ciekawy schowek- generalnie jest OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
System działa OK, przy dużej ilości osób na pokładzie może pojawić się para para na szybie ale dmuchawa daje radę, przestrzeń nad głową poprawia i stabilizuje temperaturę wnętrza, dmuchawa może stać się słyszalna na wyższych biegach,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
TO SUV na 7 osób ale 3-ci rząd raczej dla dzieci. Spokojnie i wygodnie dla 5 osób, nawet ok 2 m wzrostu- mimo napędu 4wd płaska podłoga w 2-gim rzędzie. Regulacja pochylenia siedziska i przesuwany 2-gi rząd siedzeń- bardzo przydatna sprawa.
5,0
Wyciszenie
TO jeden najmocniejszych punktów tego auta. Wyciszenie i wbudowany system nagłaśniający to bardzo dobra połączenie. Dźwięki z zewnątrz dostępne przy wyższej prędkości ale to jest oczywiste - duże auto, duże lusterka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie - lać paliwo i jeździć.
4,0
Stosunek jakość/cena
U konkurencji - podobne auto to około 15-20 tyś drożej ( 4WD, Automat, 5 lat gwarancji), jeśli zmienią się plastiki i silnik będzie mocniejszy- nie będzie lepszej opcji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na chwilę obecną- brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwilę obecną - brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MIVEC 150KM 110kW
[l/100km]