Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander III SUV Facelifting 2015
Sand,
8 lat temu
Silnik 2.0 MIVEC 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: fenomenalna zwrotność auta, bardzo dobre audio 710W 9 głośników, dobre wyciszenie przy dużych prędkościach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: głośna praca dmuchawy w położeniu 1
Inne
: brak podparcia odcinka lędzwiowego fotela kierowcy, przeciętny komfort foteli
Silnik
: spore spalanie przy dużych prędkościach i przeciętnych osiągach silnika
4,0
Całokształt
na razie auto jest świeże ale mam pierwsze uwagi (na plus i minus)
Wrażenia
4,0
Silnik
nie jest źle ale w porównaniu do 2.0HDi z citroena DS5 to tam jest dużo lepiej. Outlander słabiej ciągnie i pali 2,5L/100 więcej (no ale po części jest to usprawiedliwione bo benzyna a tam diesel)
4,0
Skrzynia biegów
CVT ale ponoć ją poprawili i jeżdzi się nieźle
5,0
Układ jezdny
Wiecie co to auto ma najlepszego ? Średnica skrętu 10,6m ! Dla porównania Mondeo ponad 12m. W ciasnych uliczkach i pod hipermarketami to auto skręca w miejscu ! Rewelacja. Sam układ kierowniczy poprawny ale bez szaleństw
Komfort
5,0
Widoczność
rewelacyjna widoczność, szczególnie w porównaniu do DS5
3,0
Ergonomia
fotele nie mają regulacji podparcia lędzwiowego nawet w najbogatszej wersji ! Zresztą i tak Japończycy nigdy nie zrobią takich foteli jakie daje Citroen DS5 - po trasie Wrocław-Chorwacja wysiadam z Cytryny i nawet nie czuję że siedziałem 10godz w aucie. No i mając 193cm brakuje mi jeszcze oczka do tyłu w regulacji fotela. Komputer w Outlanderze to porażka. Schowany za kierownicą i kasuje się po dłuższym postoju. Poza tym chwilowe spalanie pokazywane jest w postaci paska na którym właściwie to można jedynie zobaczyć że spala coś między 7 a 9. W DS5 podawana jest konkretna liczba i np na autostradzie widzę że przy 100/godz pali 4.9. W Outlanderze widzę pasek że coś między 7 a 8.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam zastrzeżenia do dmuchawy, nawet na 1ce jest zdecydowanie za głośna. Jest to irytujące, tym bardziej że Mitsubishi przechwala się skokową poprawą wyciszenia auta (rzeczywiście jest ciche). Ale jest wtopa z głośnością dmuchawy i tego nie do końca rozumiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poza tym że brakuje mi regulacji fotela do tyłu o 1 oczko to jest git
4,0
Wyciszenie
Gdyby nie głośność dmuchawy to byłoby bardzo dobrze, choć nie wiem czy w DS5 nie jest ciszej np. przy 130km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie nic nie mogę powiedzieć oprócz spalania, które nie jest takie małe ale może po dotarciu spadnie. jadąc 120km/h autostradą w 4 osoby pokazał 8.8L
4,0
Stosunek jakość/cena
Po sprawdzeniu różnych ofert w finale był X-Trail i Outlander. No i wolę 150KM w benzynie z automatem i 4x4 (Outlander) niż Diesel z automatem 130KM bez 4x4 (X-Trail). Rav4 jak dla mnie zbyt kobiece, CRV to taki vano-SUV, CX5...dobry silnik ale na wygląd najlepsze są Outlander i X-Trail. Niemcy odpadli przez cenę choć GLE jest ok. Sportage za mała, Sorento słaby design. No i 5 lat to solidna gwarancja od Misubishi
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za krótko choć ze 2 razy zapaliła mi się kontrolka awarii SCS ale potem sama zgasła
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 MIVEC 150KM 110kW
[l/100km]