Duży mocny samochód. Pojemny, bardzo wygodny, mający kilka ciekawych udogodnień (7 siedzeń, tylna burta do siadania, dużo schowków i cup-holderów, duże kieszenie w drzwiach i z przodu i z tyłu), bardzo dobry napęd na 4 koła, niezły diesel japoński i francuski, ale i kilka poważnych wad - słaby lakier, niskiej jakości plastiki, słabe wyciszenie, przeciętna ergonomia, bardzo drogie części zamienne i serwis. Porównując z dzisiejszymi europejskimi modelami widać w tym aucie (i w jego następcy czyli obecnym modelu) upływ lat i rozwiązania z tzw. poprzedniej epoki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający do tego auta. Ciut za głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Jest ok. Szkoda, że z tym silnikiem nie było automatu do wyboru.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry - 4x4 robi swoje.
2,0
Karoseria
Bardzo ładna - do dziś może się podobać. Lakier cieniutki, łatwo się rysuje i matowieje. Po 8 latach zaczyna odchodzić lakier z tylnych błotników - wada konstrukcyjna powoduje tarcie błotnika o zderzak i występuje w każdym egzemplarzu.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic jednostrefowy to dziś za mało. Do tego brak nawiewów na tył auta (ani na 2 ani na 3 rząd siedzeń) to już porażka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Słabe i od komory silnika i od kół. Do tego cienkie szyby i na autostradzie jest bardzo głośno. W mieście może być, ale szału nie ma.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie części, drogi serwis, przeciętna jakość wykonania auta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie był zbyt drogi w zakupie co rekompensuje późniejsze wydatki przynajmniej w części.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo tego było ...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylny wał do wymiany, alternator do wymiany, łuszczenie lakieru na tylnych błotnikach, szybko rdzewiejące podwozie - słabo zabezpieczony jak każdy japończyk, niska jakość tapicerki - fotel kierowcy do wymiany po 3 latach użytkowania.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]