No i mamy kolejne 15 tys. kilometrów dołożone do licznika - magiczne 100 tys. stuknęło :-). Będę się powtarzał, ale robię to z przyjemnością i powiem tak - pięć wspólnych lat minęło szybko, przyjemnie i całkowicie bezboleśnie. I tak ma być przez kolejne 100 tys. :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Cały czas mocny, elastyczny i nie bierze grama oleju - zmieniam co 10 tys. i jeżdżę od początku na Motulu.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zmian - precyzyjna z dobrze dobranymi przełożeniami
5,0
Układ jezdny
Klasa sama w sobie - w mojej ocenie jeden z najlepszych w klasie napędów 4x4 daje pełen komfort użytkowania w każdych warunkach drogowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Dużo przeszkleń, duże lustra, kamera cofania, wysoka pozycja za kierownicą - jest doskonale.
5,0
Ergonomia
Pisałem o tym poprzednio - to auto jest idealne na długie podróże gdyż ma wszystko co jest potrzebne na swoim miejscu, ma szerokie wygodne siedzenia, ma pełne 3 miejsca na tylnej kanapie (nie jak większość 2,5 siedzenia - czyli środek nie wiadomo dla kogo), ma mnóstwo schowków, pojemników na napoje, pełne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi idealnie, a zimą WEBASTO wspomaga nagrzewanie i jest mega komfortowo w każdych warunkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jedno z niewielu aut (zresztą w nowym modelu też to na szczęście pozostało) nie zwężające się ku górze i ku tyłowi, co daje mnóstwo przestrzeni i dla pasażerów z przodu i na tylnej kanapie. Do tego kanapę tylną można przesuwać w układzie 2/3 do 1/3 i regulować na niej kąt oparcia/pochylenia siedzeń co w długich trasach znacznie powiększa komfort podróżowania. Bagażnik - duży to mało powiedziane, bardzo duży.
4,0
Wyciszenie
Tutaj standardowo obniżam - budowa oraz rozmiar robią swoje. Aczkolwiek wyraźnie trzeba zaznaczyć, że nowe modele innych marek nie są wcale cichsze. Jeździłem nową RAV4, nowym X-trailem, nowym Tiguanem/Ateca/Kodiaqiem, obecnymi Mazdą CX5 oraz Hondą CRV i albo jest tak samo albo jeszcze gorzej (Mazda i Honda).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie odbiegają od standardu w klasie aut SUV. Części zamienne dostępne, zamienniki dobrej jakości również, no i poza materiałami typowo eksploatacyjnymi nic nie trzeba było do tej pory wymieniać :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał niezłego grosza kosztował. Ale dziś trzeba dorzucić do auta z tego segmentu z takim wyposażeniem i takim silnikiem (pojemność powyżej 2.2 l) około 40 tys. PLN. I to robi różnicę i daje satysfakcję z zakupu na końcówce produkcji generacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]