Inne
: Całokształt - trudno jest wyróżnić jedną kategorię, ale jakbym musiał to jako kierowca wskazałbym układ jezdny z rewelacyjnym napędem 4x4.
5,0
Całokształt
Duże, pojemne auto. Mocny diesel bardzo dobrze ciągnie Outlandera do przodu - znacznie lepszy motor niż moja poprzednia benzyna w Toyocie. W środku jest jak w każdym Japończyku - mam wrażenie, że wszystkie marki zamawiają podzespoły w jednej fabryce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy wybór do tego auta. Duża moc, duży moment (177/380) pozwalają na spokojną jazdę i dają spory zapas przy wyprzedzaniu. Bezawaryjny jak na razie - lejesz paliwo, pilnujesz wymian oleju i jeździsz.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze dobrana do tego auta, precyzyjna w działaniu. Fajny trzeci bieg i bardzo długa szóstka.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry napęd na 4 koła. O niebo lepszy niż w RAV4. Auto w trybie 4WD trzyma się drogi jak przyklejone bez różnicy co i jak mocno pada.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko jest tutaj duże - zaczynając od powierzchni szyb a kończąc na dużych lusterkach bocznych. Słupki nie są przesadnie szerokie i to również pomaga. Na końcu pozycja za kierownicą - siedzisz wysoko, a z góry znacznie lepiej widać co się dzieje dookoła.
5,0
Ergonomia
Auto jest wyposażone we wszystkie potrzebne udogodnienia (2 podłokietniki - przód i tył, duża liczba schowków i uchwytów na pojemniki z napojami, szerokie z regulowanymi oparciami fotele zarówno z przodu jak i z tyłu (tylna kanapa się przesuwa w zakresie około 12 cm i do tego pochyla), duży, czytelny i łatwy w obsłudze wyświetlacz systemu multimedialnego, intuicyjne w obsłudze pokrętła i manetki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa sprawnie i wydajnie, dodatkowa nagrzewnica (ten model ma w standardzie 2 sztuki) powoduje szybkie nagrzewanie silnika i auta zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej kategorii auto śmiało można porównywać z modelami o klasę wyżej - miejsca, pomimo niezbyt dużych rozstawów osi i kół, jest bardzo dużo i to zarówno z tyłu jak i z przodu. Dopełnieniem jest bardzo duży, pojemny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Gabaryty auta robią swoje - przy autostradowych prędkościach jest dość głośno. Auto nie odbiega jednak od innych w klasie. Ma za to jeden duży plus względem aut konkurencji - wypasiony zestaw audio, który umila każda podróż i wyśmienicie zagłusza szumy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Umiejętne działanie, tj. zamawianie części w hurtowniach poza ASO znacznie obniża koszty. Do tego fakt, że się nie psuje jeszcze poprawia samopoczucie właściciela. Pieniądze wydajemy głównie na przeglądy i wymianę standardowych części eksploatacyjnych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie był tani w zakupie, ale znacznie tańszy od obecnie oferowanych modeli. Ma pełne wyposażenie, często przewyższające dzisiejsze kompletacje (m. in. czujniki parkowania, kamera cofania, automatyczne światła i wycieraczki, alarm, biksenony, półskóra, navi, światła do jazdy dziennej, przyciemniane szyby, chromowaną końcówkę wydechu, chromowane listwy progowe, regulowany ręcznie napęd na 4 koła, elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, itd.). Słowem wart swej ceny i na dziś nie ma modelu, który miałby coś lepszego, z czego będzie się na co dzień korzystało.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno uwierzyć, ale nic się nie stało do dziś od początku zakupu/użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobnie jak w kategorii wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]