Przeniesienie napędu
: 4x4 rewelacyjne + pakowność i wygoda podczas długich podróży.
5,0
Całokształt
Mojego opisu ciąg dalszy :-) Przejechałem kolejne kilkanaście tysięcy kilometrów i oceny jak na razie nie zmieniam - dalej uważam, że to auto komfortowe, bezpieczne, pakowne, dające przyjemność z jazdy zarówno na asfalcie jak i w niezbyt ciężkim terenie. Auto ciągle jest bezawaryjne, da się lubić - lejesz paliwo i jeździsz. Oczywiście przeglądy i regularna obsługa jest wskazana, ale koszty są akceptowalne, a serwis nie ma kłopotu z tym, że sam kupuję części, filtry i olej i dostarczam do wymiany. Dalej twierdzę, iż to idealny samochód na wypady wakacyjne i te weekendowe poza miasto, a dzieci już trochę podrosły :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny (chip robi różnicę - 205 KM/455 NM), szybki (na autostradzie ponad 210 KM/H i poniżej 10s do 100), elastyczny (lepszy przebieg momentu po tuningu), cichy (jak na diesla oczywiście), nie wibruje (podwójny wałek wyrównujący) - to tylko kilka z wielu cech opisujących ten motor.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, dobrze zestopniowana, nie ma problemu z przekazaniem mocy na koła.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry - 4x4 sprawdza się idealnie i nie ma z tym napędem żadnych problemów. Czuć bezpieczeństwo zimą i podczas deszczu oraz przyjemność ze znacznie większych możliwości auta poza miastem (w stosunku do standardu kombi lub sedanów).
Komfort
5,0
Widoczność
Wszędzie i w każdym kierunku widać wszystko. Kamera cofania dopełnia i tak duży komfort jazdy i manewrowania autem.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, intuicyjna obsługa - książki studiować nie trzeba, mnóstwo schowków, pojemników na napoje, super funkcjonalny podłokietnik i dla kierowcy i dla pasażerów tylnej (przesuwanej i z pochylanymi oparciami) kanapy, dwa schowki po stronie pasażera z przodu i tak można wymieniać ...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez zarzutu + moje WEBASTO i jest rewelacyjne. Polecam taki zestaw, szczególnie zimą sprawdza się pierwszorzędnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kto siedział i jechał ten wie, a kto zapakował choć raz 5-cio osobową rodzinę na wakacje ten podziwia i nie chce mieć innego auta. Mój zjeździł już połowę Europy i jest tak wygodny, że w tym roku znów pojedzie w nowe zakątki naszego kontynentu, oczywiście z całą piątką na pokładzie ...
4,0
Wyciszenie
Dziś spokojnie mógłbym zaznaczyć doskonale, bo się po prostu przyzwyczaiłem i dla mnie głośny nie jest. Miałem okazję jeździć różnymi autami, głównie segment D i powiem szczerze, że z wyciszeniem bywa różnie i Outlander nie ma się czego wstydzić, a jak dodamy jego gabaryty to tym bardziej. Jeździłem jednak cichszymi modelami, stąd ostatecznie stawiam 4+
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowe w tej klasie - średni przegląd to koszt w przedziale 1000 - 1200 zł i jest w pełni akceptowalny. Dodać trzeba opony, tarcze, klocki, które z racji masy i gabarytów auta zużywają się ciut szybciej niż w osobówkach. Słowem żadnego zaskoczenia dla świadomego nabywcy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo bogato wyposażone auto z dużym dieslem i napędem 4x4 musi kosztować. Tu cena nie była niska, ale jednak znacznie niższa niż obecnie oferowanych modeli z porównywalnej grupy aut. Do tego nowe mają silniki od kosiarek - np diesel 1.6 i 160 KM - będzie się działo ... po kilku latach używania ...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]