Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander II

Ojciec, Tatuś :-), 9 lat temu
Silnik 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Outlander II 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Oceniając całościowo Outlandera II-iej generacji można śmiało powiedzieć, że to auto komfortowe, bezpieczne, pakowne, dające przyjemność z jazdy zarówno na asfalcie jak i w niezbyt ciężkim terenie. Auto z powodzeniem zabiera na pokład 5-cio osobową rodzinę, wakacyjne (letnie i zimowe) bagaże, do tego komplet rowerów i sprawnie się przemieszcza. Silnik jest dynamiczny, a odpowiednio traktowany spala nieduże ilości paliwa. Zarówno żona jak i dzieci lubią nim jeździć (ja również :-)) i to mówi samo za siebie. Idealny samochód na wypady wakacyjne i te weekendowe poza miasto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po 3 latach i 56 tys. km (zakup w salonie w 2012 roku) nic nie się stało, nic nie wymagało wymiany (nawet żarówka się nie przepaliła) i według mnie to świadczy o jakości modelu i jego dopracowaniu - jak kupiłem nowego z salonu to model już kilka lat na rynku był. Do tego motor jest dynamiczny, w miarę oszczędny, dobrze radzi sobie z masą i gabarytami auta. Maksymalne obciążenie rodziną, bagażami wakacyjnymi, boksem dachowym wraz z kompletem (5) rowerów również nie robi na nim wrażenia.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dobrze, nic nie haczy, przełożenia są dobrze dobrane do masy auta i mocy silnika.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry napęd 4x4 idealnie sprawuje się na mokrej lub śliskiej nawierzchni. Zimą pełne bezpieczeństwo i frajda z wypadów na narty. Trochę pojeździłem po lesie, trochę po grząskim i jestem bardzo z niego zadowolony. Uważam, że to pierwsza liga wśród dostępnych napędów w obecnie produkowanych SUV-ach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże, podniesione auto, z dużymi powierzchniami szklanymi i wielkimi lusterkami - siedzisz jak na tronie i widzisz wszystko co się dzieje z przodu i dookoła auta. Kamera cofania ułatwia parkowanie i warto ją mieć.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, dobrze porozkładane i intuicyjne w obsłudze. Warto zamienić oryginalne radio na stację multimedialną Phantom - duży 8-io calowy dotykowy ekran HD z nawigacją (Automapa), obsługą telefonu, iPoda i USB, dodatkowych ekranów w zagłówkach (3 niezależne strefy wizualne). W aucie jest mnóstwo schowków, duże kieszenie w drzwiach i z przodu i z tyłu, duży, przesuwany podłokietnik z przodu i również duży z uchwytami na napoje z tyłu, 2 gniazda zapalniczki. Bardzo dobre audio, co się przydaje przy autostradowej jeździe. Zimą na nartach mega sprawdza się tylna burta - ubieranie i ściąganie sprzętu narciarskiego jest dzięki temu znacznie łatwiejsze (ryb nie łowię, ale chyba też by się sprawdziła). Reasumując Outlander to bardzo wygodne auto z przemyślanym, rodzinnym wnętrzem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje radę zarówno latem jak i zimą. Jest co prawda jednostrefowa (dobre w takim aucie byłoby rozwiązanie z drugą strefą na tył - trochę cieplej dla dzieci), ale radzi sobie bardzo dobrze. Polecam doposażyć auto w Webasto - zimą sprawdza się u mnie rewelacyjnie - nie skrobię szyb w ogóle, wchodzę do ciepłego wnętrza i zawsze odpalam silnik na ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest mnóstwo - zarówno dla pasażerów z przodu jak i z tyłu. Bagażnik mega pojemny, a można jeszcze zwiększyć jego pojemność poprzez przesuwanie tylnej kanapy. Według mnie w tej kategorii Outlander nie ma sobie równych w swojej klasie. Inni producenci próbują się do niego zbliżyć, ale tylko próbują i według mnie średnio im idzie. Z tym, że mówię tu o opisywanym modelu, gdyż nowy ma minimum o 30% mniej przestrzeni bagażowej.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być znacznie lepiej. Pomaga dobre audio, ale szumy i tak są słyszalne. Myślę, że to jednak wysokość auta, rozmiar opon i lusterek muszą powodować owe szumy - fizyki się nie oszuka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Są w pełni akceptowalne - koszt przeglądu podobny do aut segmentu D. Częściej trzeba wymieniać i klocki i tarcze, ale to normalne, patrząc na masę i gabaryty auta oraz mając na uwadze napęd na 4 koła.
5,0
Stosunek jakość/cena
Koszty zakupu były wysokie, aczkolwiek ja kupowałem na końcówce produkcji, więc i tak było taniej o jakieś 45 tys. PLN od nowego modelu! Uważam, że auto warte jest swojej ceny - ma pełne wyposażenie, jest dobrze wykonane i się nie psuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Tak, sam jestem zdziwiony bo to już moje 4 auto z salonu i do tej pory pierdoły wychodziły w pierwszym, tzw. gwarancyjnym okresie użytkowania. A tu nic i tak niech zostanie :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i tak niech zostanie :-)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Outlander II