Silnik
: Elastyczność w połączeniu z napedem na 4 koła - działa super.
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowlony. Pierwszy samochód, który w pełni spełnia potrzeby moje i mojej, dużej rodziny (2 + 3). Byłem nim na letnich wakacjach i wypadzie zimowym w góry. Sprawdził się idealnie. Nie będę powtarzał tutaj tego co napisałem wyżej w poszczególnych kategoriach. Trochę bawią mnie opisy nowego Outlandera w gazetach motoryzacyjnych. Znacznie lepsze plastiki, większy bagażnik, więcej miejsca z tyłu, itd... A wystraczy samemu popatrzyć na suche dane. Nowy (III) jest minimalne krótszy od starego (II), ma pełne siedzenia w bagażniku - to jak jest z tym miejscem? Po prosru nie ma go więcej i bagażnik jest mniejszy - sam sprawdzałem. Nowy ma słabszy silnik (150KM), mniejszy ekran dotykowy i mniej uchwytów/schowków, a podłokietnik nie jest regulowany. Nowy ma to samo zawieszenie, tą samą płytę podłogową, ten sam rodzaj napędu. Do tego w porównywalnej wersji (Intense +) jest o ponad 35000 pln droższy od starego. Stary ma we wnętrzu sporo obszyć skórzanych, co wygląda i ładnie i prestiżowo - nowy tego nie ma. Nowy ma jedną zasadniczą przewagę - ma nową, nieopatrzoną karoserię. Czy ładniejszą? - kwestia gustu. Ja wybrałem świadomie - w momencie zakupu były już zdjęcia nowej wersji - i jestem z tego wyboru zadolony. Szczerze polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobry - mocny (177 koni robi swoje), elastyczny, wyprzedzanie to czysta przyjemność. Do tego zadowala się przy mojej (dynamicznej) jeździe około 9 litrami oleju napędowego. Trochę go na zewnątrz słychać, ale to diesel i raczej trudno by był niesłyszalny ... Miła niespodzianka - szybko się nagrzewa, znacznie szybcie niż motor w poprzednim moim aucie.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, krótkie, dobrze dobrane przełożenia, nie haczy - nic dodać nic ująć, jest po prostu bardzo dobra.
5,0
Układ jezdny
To duże auto z wyższym środkiem ciężkości, a prowadzi się bardzo dobrze. Napęd na 4 koła robi sswoje i daje dużo frajdy z jazdy, szczególnie na mokrej lub ośnieżonej nawierzchni. Auto nie jest tak precyzyjne i nie trzyma się drogi jak bolid sportowy, ale tego raczej po dużym SUV-ie nie oczekiwałem. Autostrada i prędkości powyżej 180 km/h nie robią na Outlanderze wrażenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, czujniki parkowania, kamera cofania plus ogromne lusterka - widać wszystko i wszędzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, tam gdzie tego się spodziewamy. Jest mnóstwo przydatnych schowków, pojemników na napoje (kosola środkowa, prawa strona kierowcy, wszystkie drzwi), regulowany podłokietnik, audio i telefon obsługiwane dotykowo i z poziomu kierownicy, ogromny bagażnik. Duża rodzina czuje się w nim komfortowo i oto właśnie chodziło.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawdziłem i latem i zimą - chłodzi i grzeje bez najmniejszych problemów, szyby szybko odparowują, termostat dobrze trzyma temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca dla wszystkich + duży bagażnik. Duże wygodne fotele z przodu. Regulowana kanapa z tyłu (odległość + kąt pochylenia oparcia). Awaryjnie ławeczka w bagażniku (korzystałem i na krótkich dystansach się sprawdza do przewozu dzieci).
4,0
Wyciszenie
Jest ok, choć szału nie ma. Gabaryty auta robią swoje i szum przy dużych prędkościach jest. Wyciszenie kabiny dobre, silnik słyszalny tylko jako zimny zaraz po odpaleniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem tuż przed 1-ym przeglądem serwisowym. Zobaczymy ile i za co zapłacę. Olej mam swój (Castrol), więc pozostają filtry, podłączenie do komputera i popatrzenie na auto ... Kupiłem auto w bardzo dobrej cenie - wyprzedaż modelu + specjalny rabat Dealera. Parę rzeczy dołożyłem, ale ich cena nie odbiegała od cen tych dodatków do innych aut. Spalanie średnio z 15000 km trochę ponad 9 litrów na 100km jest dla mnie w pełni akceptowalne (jeżdżę dynamicznie w miejscie i szybko na autostradach). Generalnie jest ok, ale eksplotacja + zakup znacznie wyższe niż w poprzednim moim aucie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem w dobrej cenie bardzo dobre auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie stało do tej pory i oby tak dalej :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie stało do tej pory i oby tak dalej :-)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 MIVEC DID 177KM 130kW
[l/100km]