Przeniesienie napędu
: Super przyczepnośc dzięki dołączanemu napędowi
5,0
Całokształt
Witam od jakiegoś czasu posiadam to autko. Przesiadłem się z osobówek, jeżdżąc wcześniej Pasatami, mondeo . Pierwsze wrażenie?
Przyciąga wzrok przechodniów i budzi zazdrość rodziny (raczej na niekorzyść)
Na korzyść to: ilość miejsca i wszechstronność auta, dodatkowa burta dająca więcej miejsca na położenie długich materiałów. W samochodzie woziłem wiele rzeczy naprawdę sporych gabarytów jak pralka, stół z krzesłami, długie belki drewniane materiały budowlane świerk ogrodowy.
Jestem z auta zadowolony. Układ jezdny dość dobry i póki co trwały, zawieszenie w porównaniu do Passata dużo trwalsze . Inna sprawa , wreszcie przestały mnie interesować wysokie krawężniki i obdarty pas zderzaka. Poza tym auto potrafi nieźle zachowywać się w terenie, jak na tzw SUVA. Ma spory prześwit (ten samo co np w VW Tuaregu) i napęd 4WD dzięki czemu świetnie sprawuje się na przeprawach przez las czy błoto. Dla porównania Honda CR-V 2010r. mojego kolegi nie była w stanie pokonać nawet nierównej leśnej drogi z korzeniami by dojechać do jeziora.
Do tego estetycznie wykonane nadwozie i linia która nie zestarzała się i nie znudziła do dzisiaj. Może to za sprawą tego że tych aut jest po prostu niewiele i nie zdążyły się znudzić z wyglądu jak inne. Silnik 2.0 wbrew ogólnym opiniom kolegów z VW jak na razie bezawaryjny. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to porównywalnie większy hałas niż w aucie typowo osobowym z klasy średniej oraz zdzierający się zbyt szybko lakier na kierownicy. Ale nie jest to aż tak uciążliwe aby mogło te auta wyeliminować przy wyborze... Spalanie mieści się w granicach przyzwoitości jak na tą moc i masę ok. 7,4 ON/100km. Dodam, że Mondeo paliło mi tyle samo a Volvo o podobnej mocy 9 litrów..
Czego mi brakuje w aucie? Trudno było dostać z rynku wtórnego wersję z Nawigacją wbudowaną i zestawem głośnomówiącym. Druga sprawa lubię mięć spory zapas mocy pod nogą więc mógłby mieć jakieś 20 KM więcej, chociaż z tego co wiem to od 2010 roku wprowadzono mocniejszą wersję tego samego silnika. Do jazdy ekonomicznej bez wyścigów na drodze 140 KM w zupełności wystarczy. Generalnie polecam Outka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Póki co bezawaryjnie
5,0
Skrzynia biegów
Fajna skrzynie, cicha, krótkie biegi.
5,0
Układ jezdny
Fajnie sztywno jak przystało na SUVA. Trwałe zawieszenie
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak jakichkolwiek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
[l/100km]