Samochód kosztował mnie wcale nie najmniejsze pieniądze z silnikiem, za który powinni dopłacać. Szumnie nazwana 2.0 DiD jest zwykłym 2.0 TDi koncernu VW. Jednostka zupełnie nieudana. Nie ma nic w sobie z niezawodności, o których słyszałem wcześniej. W mojej opinii to silnik masakra. Głośny i awaryjny. Gdy poczytałem o tym silniku to mi włosy dęba stanęły. Po 50 tys. oprócz szeregu usterek, o których napisałem, zaczął zmniejszać się poziom płynu chłodzącego w tępie spalanej ropy. Ponoć to kłopot z nagrzewnicą? Niemniej wyłączająca się turbosprężarka podczas wyprzedzania to naprawdę poważny feler mogący kosztować życie jadących. Bryła nadwozia może się podobać i przyznam się szczerze, że to mnie zwiodło przy zakupie. Poza tym klocki hamulcowe trą o tarcze tak, jakby hamowało się wozem drabiniastym. Niewidoczne wskaźniki radia w słońcu. Szybko zużywające się obicia foteli. Jak na subwoofer słaby dźwięk.
To co dobre: jeden z ładniejszych SUV-ów, dużo miejsca w kabinie dla kierowcy i pasażerów, duża przestrzeń bagażowa, rozkładana półka bagażnika, dużo schowków, czytelne wskaźniki kokpitu, system blutooth.
Generalnie odradzam.
Wrażenia
2,0
Silnik
Głośna jednostka z kiepskimi parametrami momentu obrotowego i mocy. Turbodziura nie pozwala swobodnie przyspieszać. Tragedia.
3,0
Skrzynia biegów
Haczenie na 2 biegu i dziwny metaliczny dźwięk na zewnątrz podczas wrzucania tego biegu. Po prostu przeciętnie.
4,0
Układ jezdny
Uważam, że układ jezdny jest wyważony. Nie za miękki, ani zbyt twardy.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu ok, tył bez czujników lepiej z salonu nie wyjeżdżać.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jednostrefowy climatronik żyje własnym życiem, w szczególności w ziemie...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h trzeba zatkać uszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
[l/100km]