Przeniesienie napędu
: 4x4 to chyba najmocniejszy punkt tego samochodu
2,0
Całokształt
Fatalna wręcz jakość obsługi w ASO ma istotny wpływ na zużywanie się części, a nowy samochód jednak wymaga regularnego serwisowania. Wysoki poziom hałasu jest uciążliwy przy długich jazdach. Bardzo dobry napęd 4x4 - nie do przecenienia zimą.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy silnika bardzo niska spotęgowana dodatkowo praktycznie brakiem profesjonalnego tłumienia. Ocena przeciętnie jest tylko za jego niezawodność i umiarkowany apetyty na paliwo. Elastyczność pojawia się dopiero po profesjonalnym tuningu - wtedy znacznie zyskuje. Fabryczne 140KM to dużo za mało.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i dopracowana. Biegi zmienia się intuicyjnie i lekko, zawsze wchodzą tak jak trzeba.
2,0
Układ jezdny
Outlander jest samochodem wyrywającym kierownicę z rąk - zwłaszcza w trybie 2WD. Kierownicę trzeba uważnie trzymać w czasie jazdy po koleinach - bo potrafi myszkować po drodze. Wysokość samochodu powoduje dużą wrażliwość na boczny wiatr.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra pozycja za kierownicą daje dobry ogląd tego, co się dzieje wokół samochodu. Duże lusterka zadowolą nawet najbardziej wybrednych. Słaba widoczność przy parkowaniu tyłem z powodu gabarytów samochodu.
3,0
Ergonomia
Większość przycisków jest na swoim miejscu i sięga się do nich intuicyjnie. Kłopotliwa obsługa komputera pokładowego oraz systemu Bluetooth.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja to tylko slogan. Słabo trzyma temperaturę - a dokładniej ma bardzo dużą bezwładność czyli zimą najpierw grzeje na max, po czym dmucha zimnem. Można to poprawić montując wentylatorek a\'la A. Słodowy, ale w samochodzie za ponad 100tys. zł to co najmniej dziwne. Bardzo ograniczone możliwości wyboru kierunku nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nawet potężne osoby nie będą narzekać na brak miejsca. Bagażnik duży i łatwy do układania. Przesuwane tylne siedzenia dają duże możliwości dopasowania.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zastosowanie białego czy w nowszych wersjach szarego styropianu do wygłuszenia podłogi nie najlepiej się sprawdza. Powyżej 140km/h w Outlanderze jest wyraźnie głośno zarówno z powodu silnika, jak i szumu kół, wiatru i wszystkiego
2,0
Stosunek jakość/cena
W samochodach na tym poziomie cenowym można oczekiwać wyższego komfortu jazdy i zdecydowanie wyższej jakości obsługi w ASO.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie nie psuje się wcale. Jedynie szybko zużywają się części eksploatacyjne - klocki, tarcze, itp
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
[l/100km]